Úředníci mají stále s registry aut problémy. Na nic je jim služba technické podpory

08.10.2012 10:27

Úředníci s nonstop informační linkou Ministerstva dopravy, která měla do konce září řešit problémy s registry vozidel, měli potíže. Na telefon se prý buď nedalo dovolat, anebo na vyřešení problému čekali příliš dlouho. Dokonce i technická podpora registru vozidel jim byla málo platná. Situaci mapoval Český rozhlas (Čro).

Úředníci mají stále s registry aut problémy. Na nic je jim služba technické podpory
Foto: Hans Štembera
Popisek: Silnice, ilustrační foto

„Ministerstvo dopravy platí měsíčně 400 tisíc korun za technickou podporu registru vozidel. Služba ale podle úředníků nefunguje. Na dotazy a připomínky nikdo nereaguje. Třeba v Pardubicích poslali za poslední dva měsíce dvacet dotazů, ani na jeden odpověď nedostali,“ upozornil dnes ve svém vysílání Radiožurnál.

Ten objevil, že technickou podporu provozuje společnost ATS Telcom, tedy firma, která stojí za softwarem registru vozidel. ATS Telcom pak provozoval i nonstop informační linku, na níž se často nešlo dovolat. Úředníci tak museli o vyřešení problému žádat opakovaně. Linka přitom vyšla měsíčně skoro na milion.

„Bylo nám sděleno, že se nám ozvou, až konkrétní problém vyřeší. Už se nám neozvali,“ uvedla pro Čro v souvislosti s problémem Kristýna Vojáčková z pardubického magistrátu. Linka podle ní nevyřešila ani jeden z dvaceti požadavků, které jí za poslední dva měsíce poslali.

Dali za to tisíce

Stejnou zkušenost mají i v Praze nebo v Brně. Mluvčí brněnského magistrátu Pavel Žára pak zmínil, že za telefonáty na informační linku zaplatilo město až tisíce korun.

„Z našeho pracoviště bylo vzneseno zhruba sto dotazů. S tím, že samozřejmě byla období, kdy jsme na naše dotazy nedostali odpověď, byly pozapomenuty, nikdo nezvedal telefony, neodpovídalo se, byla přetížená linka,“ informoval Žára.

Na pražském magistrátu pak některé problémy řešili i přes e-mail. Radiožurnálu magistrát poskytl kopie dvou e-mailů, které na technickou podporu poslali.

„Jeden je ze 17. září, druhý z 1. října. Dodnes úředníkům odpověď na dotazy z e-mailů nepřišla. Ministerstvo dopravy, kterému jsme e-maily předali, zjišťovalo, kde se stala chyba,“ zmínil Radiožurnál.

Mluvčí ministerstva Jakub Žižka ovšem míní, že resort reagoval vždy. „Co se týká toho dotazu, který byl zaslán na helpdesk 17. září, na ten bylo odpovězeno 2.10. Co se týká požadavku, který byl odeslán 1.10., ten byl také přijat a zaevidován a v současnosti probíhá šetření a řešení tohoto požadavku,“ vysvětlil Žižka.

V centrálním registru byl problém stále...

Jenže podle Kristýny Vojáčkové z pardubického magistrátu je tato odpověď velmi šalamounská. „V případě, že to bylo vyřešeno, přijde potvrzení o ukončení problému. Asi v deseti případech nám přišlo, že požadavek byl vyřízen a je to ukončené, avšak prakticky v centrálním registru toto stále vyřešené není,“ dodala Vojáčková.

Podle obchodního ředitele ATS Telcom Martina Tůmy ale úředníci postupovali špatně - měli poslat stížnost rovnou Ministerstvu dopravy, které by problém s firmou vyřešilo. Radiožurnálu pak Tůma vysvětlil, že jde o jednotlivé selhání operátorů technické podpory.


Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.

 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: olb

Radek Rozvoral byl položen dotaz

Neslibujete nesplnitelné?

Opravdu jde ještě změnit migrační pakt, když ho podezřele narychlo EP před volbami odsouhlasil? A jak chcete zrušit green deal? Jsem pro, ale myslím, že je to nereálný slib.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Šimone, znám tě, opravdu to půjde dětem?“ Pánek spustil sbírku pro Gazu. Pochybnosti

20:45 „Šimone, znám tě, opravdu to půjde dětem?“ Pánek spustil sbírku pro Gazu. Pochybnosti

Neziskovka Člověk v tísni oznámila, že otevřela humanitární sbírku SOS Gaza pro psychologickou pomoc…