Prvním tématem Newsroomu byla média a Greta Thunbergová. Otázka, kterou Luboš Rosí nastolil, byla, zda je Greta výplodem médií, nebo zda je tak výjimečná, že by o ní bylo slyšet i bez tisíců článků. A k tomuto tématu byli vyslýcháni různí experti.
„Já jsem se s Gretou Thunbergovou setkal na klimatickém summitu v Polsku; netvrdím, že jí někdo nepomáhá s přípravou, ale to poznáte i z rozhovoru s ní, že přemýšlí o těch věcech a nenabízí jen nějaká prefabrikovaná hesla,“ tvrdil o aktivistce Štěpán Sedláček, redaktor Českého rozhlasu. „To téma nebylo tak sexy, do doby než přišla šestnáctiletá studentka, žačka základní školy, která říká svým vrstevníkům: Nechoďme do školy v pátek, ale pojďme bojovat za naši budoucnost a pojďme bojovat za naši palnetu. A ty emoce kolem toho jdou,“ mínil Filip Vích, vedoucí sociálních sítí ze Seznamu Zpráv. A politoložka Alžběta Králová z Institutu politického marketingu konstatovala, že se Thunbergové podařilo téma protlačit do celosvětových médií, ale dokázala získat i velké procento odpůrců svým vystupováním.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: kas