„Protože se memorandum jevilo v minulém období jako nedostatečná záruka stability financování v čase, navrhuje se přistoupit k uzavření smlouvy mezi státem a kraji, ve které by byla pravidla spolufinancování nastavena,“ uvedlo v předkládací zprávě ministerstvo dopravy. Jeho prostřednictvím bude stát krajům peníze na spolufinancování železnice posílat.
Soukromí železniční dopravci ministerskému návrhu vyčítají, že současně s přiznáním státního příspěvku nezavazuje kraje, aby vyhlašovaly výběrová řízení na dopravce, kteří by měli tyto tratě obsluhovat. „Stát jako dobrý hospodář musí určit, jak mají kraje nakládat s prostředky daňových poplatníků při objednávání dotovaných regionálních spojů. Jedinou cestou jsou transparentní výběrová řízení, která prokazatelně vedou k úspoře dotací o 20 až 30 procent a k vyšší kvalitě pro občany,“ uvedl dnes majitel společnosti RegioJet provozující železniční i autobusovou dopravu Radim Jančura.
Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: čtk
Nebezpečné látky
Dobrý den, nemyslíte, že by tu nebezpečné látky nevznikaly nebo aspoň nebyli tak vyhledávané, kdyby se legalizoval třeba prodej marihuany, jak navrhují Piráti? Podle mě není marihuana horší než třeba alkohol, a legalizace je cesta, jak trh pak do značné míry regulovat a hlídat.
Další články z rubriky
20:33 Blíží se velký Babišův test. Podle Holce ukáže, kdo se vrátil k moci
Po dnešním jmenování Babišovy vlády prezidentem Petre Pavlem přichází podle komentátora Petra Holce …




