Placení mýtného za jízdu po dálnicích, rychlostních silnicích a po vybraných úsecích silnic první třídy podléhají na Slovensku autobusy a nákladní auta s hmotností nad 3,5 tuny. Sazba mýtného závisí na druhu vozidla, jeho hmotnosti, počtu náprav a emisní třídě automobilu.
Velkým problémem výběru mýta u našich slovenských sousedů zůstávají ale velké náklady, které musí Slovensko platit provozovateli mýtného systému. Podle dřívějších údajů státního správce dálnic na Slovensku, společnosti NDS, například v roce 2016 náklady na elektronický výběr mýtného pohltily přibližně polovinu příjmů z mýtného.
Provozní náklady při výběru jsou často kritizovány i u nás. Ty však jsou o mnoho nižší. Provozní náklady placené z vybraného mýta konsorciu firem pod vedením Kapsch představovaly v minulém roce 1,525 miliardy Kč a jejich podíl na vybraném mýtu celoročně klesl na 15 procent. Státu tak z každé vybrané stokoruny zůstává 85 korun. Účinnost výběru mýta byla v průměru 99,6 procenta.
SkyToll provozuje mýtný systém na Slovensku od jeho zavedení v roce 2010. Zakázku na vybudování systému založeného na satelitní technologii a na jeho provoz na období 13 let získal SkyToll s nejdražší nabídkou po vyloučení ostatních uchazečů z tendru za první vlády nynějšího slovenského premiéra Roberta Fica. SkyToll je jedním ze zájemců ve výběrovém řízení na správce mýtného systému v České republice po roce 2019.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: pas