Vyděsili se? Nejmocnější síla v EU proti zákazu spalovacích motorů

12.12.2024 9:35 | Zprávy

„Evropský automobilový průmysl se zmítá v chaosu a tisíce pracovních míst jsou ohroženy,“ napsala agentura Reuters. A Evropská lidová strana (EPP), nejsilnější frakce v Evropském parlamentu, vyrazila do boje s Evropskou komisí. Na obranu spalovacích motorů.

Vyděsili se? Nejmocnější síla v EU proti zákazu spalovacích motorů
Foto: Repro YouTube
Popisek: Automobil Renault Clio s litrovým benzinovým motorem

Evropská komise v roce 2023 rozhodla, že od roku 2035 zakáže vyrábět spalovací motory. Už ve chvíli, kdy se o tom jednalo, zaznívalo, že jde o nesmyslný zákaz. A jak jde čas, tábor kritiků tohoto rozhodnutí roste.

Na zrušení zákazu už začala tlačit největší politická síla v Evropském parlamentu Evropská lidová strana (EPP). Dokládá to interní dokument, který získala agentura Reuters.  

„V dokumentu EPP se uvádí, že zákaz prodeje nových automobilů s emisemi CO2, který Evropská unie stanovila na rok 2035, ‚by měl být zvrácen‘, aby se i po tomto datu mohly prodávat automobily se spalovacími motory na biopaliva a další alternativní paliva,“ napsala agentura Reuters.

Důvod je v zásadě jednoduchý. Elektroauta nejdou na dračku. A nejen elektromobily. Krize v německém VW ukazuje, že v problémech jsou i klasické automobily. I jejich prodeje klesají. Volkswagen oznámil plány na uzavření továren v Německu a automobilky se nyní připravují na možnou vlnu cel v souvislosti s nastupujícím americkým prezidentem Donaldem Trumpem.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Miloš Polák

FactChecking BETA

Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.

Přezkoumat
Mgr. et Mgr. Jakub Michálek byl položen dotaz

Obroda strany

Můžete sdělit, kolik členů za poslední rok stranu opustilo a kolik nových jich přišlo? A budete ve volbách sázet na nové tváře? Co jsem zatím postřehla, tak kandidují zas ti samí. PS: Co vlastně říkáte na to, že Lipavský přešel zrovna k ODS, kterou vaše strana tak kritizuje? A myslíte, že lze zabrán...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Uživateli nejlépe hodnocený komentář

Ani se nedivím , že auta nejdou na odbyt a to i se spalovákem., Uživatel se přihlásil ke kodexu Dobré DiskuseMiloš Černík 1 , 12.12.2024 11:11:31
Žádné auto v poslední době neoslovuje, bachraté neforemné SUV, jedno jako druhé, přecpané zbytečnou elektronikou a tedy i náležitě cenově namaštěné. Automobilový trend nevykazuje nic než trvalou krizi. Dobře jim tak měli ty bruselské nesmysly potlačit hned v zárodku, sílu na to měli. S Bruselem vrcholoví manažeři automobilek kolaborovali chtěli větší zisky , dotace a teď se bojí úpadku. Jo kdo chce moc nemá nic. Stejné to bylo s Čínou, chtěli vydělávat na levné pracovní síle a teď se bojí čínské konkurence. Mohli se dávno poučit jak Asiati fungují, třeba na Japonsku či na Jižní Korey , momentální prachy zvítězily nad budoucností.

|  9 |  0

Další články z rubriky

Ben Kuras o džihádu: Jak jednou něco dobyjí, věří, že to je navěky jejich

22:01 Ben Kuras o džihádu: Jak jednou něco dobyjí, věří, že to je navěky jejich

Spisovatel Benjamin Kuras a docent Radim Valenčík v rozhovoru s Antonínem Dolákem hovořili o svých z…