Vylepíme dvě stě billboardů, rozešleme letáky a ve druhém kole Zemana porazíme. Drahoš se šéfem svého týmu přednášeli, novináři jen zírali

21.12.2017 21:38 | Zprávy

Na začátku ledna kandidát na prezidenta Jiří Drahoš nechá vylepit po Česku asi 200 billboardů. Oslovit jimi chce hlavně voliče v oblastech, kde ho tolik neznají. Do všech schránek také pošle voličům volební leták. Na setkání s novináři to dnes řekli Drahoš a šéf jeho kampaně Jakub Kleindienst. Drahošův tým je na základě průzkumů veřejného mínění přesvědčen, že pokud se bývalý předseda Akademie věd utká ve druhém kole se současným prezidentem Milošem Zemanem, voliči dají přednost Drahošovi. Za důležité ale považuje, aby k volbám přišlo co nejvíce lidí.

Vylepíme dvě stě billboardů, rozešleme letáky a ve druhém kole Zemana porazíme. Drahoš se šéfem svého týmu přednášeli, novináři jen zírali
Foto: Jan Štěpán
Popisek: Profesor Jiří Drahoš

V současné době má Drahoš po ČR podle Kleindiensta asi 100 billboardů, v lednu jich bude vylepeno 200. Zaměří se například na severní Moravu. Od klasické inzerce v novinách tým upustil. Vyhodnotil si, že nemá takový dopad na voliče jako oslovení letáky. Ty budou voličům distribuovány přímo do schránek. „Pro nás je to nejefektivnější. Aby byl přímý vztah mezi panem profesorem a voličem,“ řekl Kleindienst. Leták proto bude mít formu osobního dopisu.

Drahoš ke dnešnímu dni podle Kleindiensta dostal od sponzorů a dárců 32 milionů korun, za náklady na kampaň zaplatil 20 milionů. Limit výdajů pro první kolo voleb je 40 milionů, pro druhé dalších deset milionů. Vybrané peníze musejí podle Kleindiensta stačit, úvěr si Drahoš brát nebude. „Na druhé kolo počítáme, že vybereme dalších deset milionů, předpokládáme, že se najdou další dárci,“ řekl šéf kampaně.

Kleindienst vede Drahošovu kampaň od počátku, je také v čele servisní organizace Whenever. Shánění sponzorů podle něj bylo společnou prací, kdy na počátku s Drahošem obešli známé a přesvědčili je, že má šanci ve volbách zvítězit. Postupně se přidávali „známí známých“. „Nestalo se, že bychom si do týmu pustili někoho, koho bychom neznali. Stejně je to i s financováním. Jsou to uzavřené okruhy lidí, kteří se vzájemně znají,“ podotkl.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: nab

Ing. Libor Turek, Ph.D. byl položen dotaz

Proč jste nepodpořil zákon, který měl zajistit lepší dostupnost léků a lékáren?

Přijde mi, že se tu opět staví byznys nad zájmy lidí, a v tomto případě i nad zdraví. Nebo co podle vás bylo na zákoně špatného? A proč se u nás pořád nahrává jen těm velkým hráčům? Podívejte se, co to způsobilo třeba v obchodech, ale další příklad jsou třeba operátoři. Proč tu pořád není další, kte...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Jak se množí liberálové?

21:17 Jak se množí liberálové?

KOMENTÁŘ KARLA ŠEBESTY Nebude se množit, to je jenom dobře. Podobné reakce se nacházejí u mnoha vide…