Zaspali jsme, vodní cesty jsou potřeba vybudovat, bojuje za vodní koridor Jan Skalický

29.11.2018 9:51 | Zprávy

Vodní koridor Dunaj–Odra–Labe by v České republice mohl vyřešit stále častěji se opakující problémy se suchem nebo s povodněmi. Studie proveditelnosti, kterou si nechalo zpracovat Ministerstvo dopravy, jasně ukázala, že by se stavba vyplatila, jak z pohledu dopravního, vodohospodářského, energetického, tak i z rekreačního pohledu. „Vývoj situace s vodou za poslední roky ukázal, že se všechna ministerstva budou muset vodou a vodním koridorem jako nejvýhodnějším dílem zabývat,“ řekl nám předseda Asociace Dunaj-Odra-Labe Jan Skalický.

Zaspali jsme, vodní cesty jsou potřeba vybudovat, bojuje za vodní koridor Jan Skalický
Foto: Hans Štembera
Popisek: Jan Skalický
Zmíněná studie proveditelnosti na vodní koridor Dunaj–Odra–Labe se zpracovávala několik let a stála 24 milionů korun. Během posledních let se často setkáváme se suchem, povodněmi a problémy se zadržováním vody. Voda se stala obrovským tématem. „Nás jako Asociaci D-O-L nesmírně zajímá, co s tím bude dál. Jak se k tomu postaví stát, premiér Andrej Babiš, vláda, jednotliví ministři, ministr dopravy Ťok, ministr zemědělství Toman nebo ministryně pro místní rozvoj Klára Dostálová. Byl bych nerad, kdyby se stalo to, co minulé léto, až bude zase obrovské sucho a všichni budou říkat: ‚Musíme s tím už něco dělat.‘ Za dva roky tu bude ještě větší sucho, příští rok nebude voda třeba ani v hloubených studních, za dva roky ve vrtaných studních a další rok třeba nebude voda vůbec v žádné studni. To je zcela reálný scénář,“ varuje Skalický s tím, že by velmi rád rozpohyboval politickou scénu. „Musí si uvědomit, že vodní koridor nabízí jedinečnou příležitost pracovat s vodním dílem, které je ze všech pohledu vhodné pro naplnění potřeb státu,“ doplňuje bojovník za koridor Skalický.
 
S nezájmem politiků, kteří si sice celý projekt prostudují, řeknou, že se jim líbí, ale dál se nic neděje, nikdo už neudělá další krok, se Skalický setkává velmi často a považuje to za obrovský problém. „Celé Ministerstvo dopravy v čele s ministrem Ťokem se nevěnuje propagaci, PR ani komunikaci. My chceme, aby okamžitě řekli: ‚Musíme na příští rok připravit legislativní kroky a prosadit to.‘ Chybí vrcholová osoba, která by koridor podporovala, prezident Zeman je sice jeho zastáncem, ale nám chybí podpora premiéra Andreje Babiše, chybí vládní zmocněnec, který by to měl na starosti, chybí také podpora ministra dopravy Ťoka, který se sice vyjádřil, že je to dobrý, ale tím to skončilo. Chybí podpora ministra zemědělství Tomana, který se vlastně ani nevyjádřil. Kdybych měl hodnotit přístup politiků, tak by premiér Babiš dostal za 4, ministr Ťok za 2, ministr Toman za 3 a ministryně Dostálová taky za 3. My potřebujeme najít někoho, kdo za to bude opravdu bojovat,“ říká Skalický. 
 

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Barbora Richterová

Mgr. Petr Hladík byl položen dotaz

elektromobilita

Proč zrovna neziskovky?V rozpočtu je tolik peněz,že znovu bude státní rozpočet podporovat neziskovky. Ano,ať podporuje,ale jenom ty charitativní apod.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Čekali jsme všechno, ale tohle ne. Ceny nealka v Karlových Varech

19:18 Čekali jsme všechno, ale tohle ne. Ceny nealka v Karlových Varech

REPORTÁŽ: Teplota kolem třiceti stupňů Celsia. Rozpálená kolonáda, nadšení fanoušci, usměvavé hvězdy…