Antonín Ticháček: Bez odstranění vládní korporativní fašizace demokracie a práva „proflákne" další miliardy i ta dnešní, koaliční vláda

10.07.2015 12:32 | Zprávy

Dekadentní vládní strategie v agrárním i rurálním sektoru, v bezpečnosti potravin, daná dlouhodobou absencí vládní strategie, ochuzuje stát o prohospodařené miliardy, a také o provozně osvědčené komplexní odborné provozní poradenství v gesci státu, o veřejně přístupný centrální informační pult umožňující působnosti na principu prevence.

Antonín Ticháček: Bez odstranění vládní korporativní fašizace demokracie a práva  „proflákne" další miliardy i ta dnešní, koaliční vláda
Foto: Hans Štembera
Popisek: Peníze, ilustrační foto

Tento stav zapříčinily v průběhu 25 let vlády pravicového politického liberalizmu a manažerské anarchie při souběžném úpadku českého agrárního, potravinářského a rurálního sektoru. Ten byl a je doprovázen ztrátou jeho efektivnosti a konkurenceschopnosti, vládami nepřiznávaným kolapsem životně významného sektoru. Tuto ostudnou etapa by po doporučení Komise EU mělo a mohlo odstranit plnění bruselského zadání RIS 3 (Research and Innovation Strategy for Smart Specialization), schváleného vládou 8. 12. 2014. Pro agrární sektor by rozhodně šlo o účinnější strategický čin, než bezkoncepčně udělená podpora MZe do „Nákazového fondu a na welfare zvířat“. hovatelům prasat a dojnic ve výši l, l miliardy korun (tisková zpráva 2. 7. 2015).

Zatím je však RIS3 na úrovni vládního placeba, i když ji vláda po právu klasifikuje jako "národní výzkumnou a inovační strategii pro inteligenční specializaci České republiky“. Její přípravou bylo na základě usnesení vlády č. 809 z roku 2013 pověřeno Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy s tím, že jde o vládní prioritu“ (info MŠMT 2014). Má snad pověření MŠMT svoje kořeny jen v pochybnostech a v a nedůvěru v akčnost MZe, MMR a jimi řízených institucí, nebo snad jde i o závažnější důvody? Jedním z nich by mohl kromě jiného být v (ne) plnění ediktu vládní „Strategie pro růst , České zemědělství a potravinářství v rámci SZP EU po roce 2013“ zpracované a vydané erudovaným týmem odborníků 12. 12. 2012.

Pokud by totiž tento dokument byl odpovědně plněn, pak by již více než dva roky měl platit druhý pilíř SZP- program rozvoje venkova odst. 16 požadující naprosto předmětně „ústup od podnikání v poradenství k poradenství v podnikání“ a metodika hodnocení formou SWOT ( strenghts, weaknesses, opportunities, threats) etc. Kdeže však ty loňské a předloňské sněhy jsou ….

Vypjatě individualisticky zpolitizovaná rozhodovací autorita českých ministrů zemědělství umocňovala krizi českého agrárního a potravinářského sektoru i venkova po celé čtvrtstoletí

Je proto zcela na místě projevit zájem o to, komu a jak agrárnímu sektoru posloužilo 2,6 miliardy na „Komplexní udržitelné systémy v zemědělství 2012-2020“, který byl schválen vládou 19. 1. 2011 jako „nový program zemědělského aplikovaného výzkumu, od kterého se očekávala podpora komplexního řešení a spolupráce mezi výzkumnými a uživatelskými subjekty, ale také co nejrychlejší předání výsledků uživatelům a do vzdělávacího procesu“ (Agroweb, 27. 1. 2011).

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: PV

Ing. Martin Kolovratník byl položen dotaz

Dálniční známka

Podle vás její zdražování není na místě a já s vámi úplně souhlasím. Zajímá mě tak jedno. Když budete ve vládě, zastavíte zdražování? A neuvažujete třeba i zlevnění, protože tato vláda ji zvedla dost, i když jak sám tvrdíte to neodpovídá stavu, v jakém u nás dálnice jsou. A ještě proč není nic jako ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Petr Hampl: Rozum a cit

15:26 Petr Hampl: Rozum a cit

Denní glosy Petra Hampla.