Antonín Ticháček: Bez odstranění vládní korporativní fašizace demokracie a práva „proflákne" další miliardy i ta dnešní, koaliční vláda

10.07.2015 12:32 | Zprávy

Dekadentní vládní strategie v agrárním i rurálním sektoru, v bezpečnosti potravin, daná dlouhodobou absencí vládní strategie, ochuzuje stát o prohospodařené miliardy, a také o provozně osvědčené komplexní odborné provozní poradenství v gesci státu, o veřejně přístupný centrální informační pult umožňující působnosti na principu prevence.

Antonín Ticháček: Bez odstranění vládní korporativní fašizace demokracie a práva  „proflákne" další miliardy i ta dnešní, koaliční vláda
Foto: Hans Štembera
Popisek: Peníze, ilustrační foto

Tento stav zapříčinily v průběhu 25 let vlády pravicového politického liberalizmu a manažerské anarchie při souběžném úpadku českého agrárního, potravinářského a rurálního sektoru. Ten byl a je doprovázen ztrátou jeho efektivnosti a konkurenceschopnosti, vládami nepřiznávaným kolapsem životně významného sektoru. Tuto ostudnou etapa by po doporučení Komise EU mělo a mohlo odstranit plnění bruselského zadání RIS 3 (Research and Innovation Strategy for Smart Specialization), schváleného vládou 8. 12. 2014. Pro agrární sektor by rozhodně šlo o účinnější strategický čin, než bezkoncepčně udělená podpora MZe do „Nákazového fondu a na welfare zvířat“. hovatelům prasat a dojnic ve výši l, l miliardy korun (tisková zpráva 2. 7. 2015).

Zatím je však RIS3 na úrovni vládního placeba, i když ji vláda po právu klasifikuje jako "národní výzkumnou a inovační strategii pro inteligenční specializaci České republiky“. Její přípravou bylo na základě usnesení vlády č. 809 z roku 2013 pověřeno Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy s tím, že jde o vládní prioritu“ (info MŠMT 2014). Má snad pověření MŠMT svoje kořeny jen v pochybnostech a v a nedůvěru v akčnost MZe, MMR a jimi řízených institucí, nebo snad jde i o závažnější důvody? Jedním z nich by mohl kromě jiného být v (ne) plnění ediktu vládní „Strategie pro růst , České zemědělství a potravinářství v rámci SZP EU po roce 2013“ zpracované a vydané erudovaným týmem odborníků 12. 12. 2012.

Pokud by totiž tento dokument byl odpovědně plněn, pak by již více než dva roky měl platit druhý pilíř SZP- program rozvoje venkova odst. 16 požadující naprosto předmětně „ústup od podnikání v poradenství k poradenství v podnikání“ a metodika hodnocení formou SWOT ( strenghts, weaknesses, opportunities, threats) etc. Kdeže však ty loňské a předloňské sněhy jsou ….

Vypjatě individualisticky zpolitizovaná rozhodovací autorita českých ministrů zemědělství umocňovala krizi českého agrárního a potravinářského sektoru i venkova po celé čtvrtstoletí

Je proto zcela na místě projevit zájem o to, komu a jak agrárnímu sektoru posloužilo 2,6 miliardy na „Komplexní udržitelné systémy v zemědělství 2012-2020“, který byl schválen vládou 19. 1. 2011 jako „nový program zemědělského aplikovaného výzkumu, od kterého se očekávala podpora komplexního řešení a spolupráce mezi výzkumnými a uživatelskými subjekty, ale také co nejrychlejší předání výsledků uživatelům a do vzdělávacího procesu“ (Agroweb, 27. 1. 2011).

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: PV

Mgr. František Jura byl položen dotaz

Ministr sportu

Já souhlasím, že sport a zdraví je důležité, ale fakt kvůli tomu potřebujeme nové ministerstvo? Myslíte, že nový ministr fakt něco změní? Že přiměje třeba děti se více hýbat nebo třeba pomůže tomu, že rodiče budou na sport a další aktivity pro děti mít peníze? Nebo třeba na zdravé jídlo pro ně? Prot...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Jiří Paroubek: Kradli, ani poledne nesvětili

15:49 Jiří Paroubek: Kradli, ani poledne nesvětili

U Obvodního soudu pro Prahu 8 probíhá smutné představení, řeší se tam kauza Dozimetr.