Důvodem je zejména diskriminační omezení, které nařizuje o sedmi svátcích uzavřít pouze prodejny nad 200 m² prodejní plochy. Co to znamená v praxi? Zatímco české samoobsluhy především ve středních a menších městech budou muset mít povinně zavřeno, asijským večerkám, které do omezení nespadají, nic takového nehrozí. Po nepovedeném zákonu o významné tržní síle tak zákon o prodejní době představuje další hřebík do rakve českého obchodu.
AČTO od začátku takovou formu regulace odmítalo, neboť za jedinou přípustnou formu regulace považuje poptávku zákazníků. To ostatně již prokázala praxe, když některé obchody odstoupily od původně čtyřiadvaceti hodinové prodejní doby, neboť o ni zákazníci neprojevili výraznějšího zájmu. Celou problematiku prodejní doby by neměl ani tak řešit zákon, jako spíš autoregulace trhu.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva