ČKR: Souběžné vykonávání funkce poslance a rektora nebo děkana je časově za neslučitelné

06.12.2013 11:43 | Zprávy

Usnesení na 123. zasedání Pléna České konference rektorů

ČKR: Souběžné vykonávání funkce poslance a rektora nebo děkana je časově za neslučitelné
Foto: Zbyněk Pecák
Popisek: Rektoři vysokých škol

Plénum České konference rektorů (ČKR) přijalo na svém 123. zasedání následující usnesení:

1. ČKR opakovaně kategoricky apeluje na dodržení zákonného postupu ve věci jmenování profesorů a vyzývá ministra školství, mládeže a tělovýchovy k neprodlenému jednání v souladu se zákonem o vysokých školách.

2. ČKR s politováním konstatuje, že Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy předložilo Vládě ČR materiál ,,Principy systému řízení vysokého školství, výzkumu, vývoje a inovací v ČR“, který je pro vysoké školství zásadní, bez povinného projednání s oběma reprezentacemi vysokých škol, jak ukládá zákon o vysokých školách.

3. ČKR zásadně nesouhlasí s tím, že i přes dílčí zlepšení v administraci projektů financovaných z evropských zdrojů Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy stále v řadě případů klade podmínky a stanovuje pravidla, které jsou nad rámec platných zákonů, jsou alibistické a prakticky nesplnitelné.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Marian Jurečka byl položen dotaz

Předškolní péče

Tvrdíte, že je předškolní péče dostupnější. To je sice částečně pravda, ALE. Myslíte, že je to vaše zásluha? Není to náhodou proto, že se rodí čím dál méně dětí? A pak dostupnější také není pro všechny. Vzniká sice řada soukromých školek, dětské skupiny apod., ale máte ponětí, kolik stojí? Proč na n...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Jan Campbell: Vzdělání vůdců

15:57 Jan Campbell: Vzdělání vůdců

Na Západě a na Východě se výchovné a vzdělávací filozofie, praktiky a obsahy výrazně liší.