Úvodem oba ministři jasně deklarovali svou vůli konečně po 20 letech rozhodnout o výstavbě plavebního stupně Děčín. Ministr životního prostředí očekává brzké předložení dokumentace posouzení vlivů na životní prostředí EIA a slíbil, že zajistí podmínky pro její objektivní a kvalifikované vyhodnocení. Konference byla strukturována do dvou diskusních panelů, které byly vždy zahájeny několika stručnými diskusními příspěvky.
Tématem prvního panelu byla motivace pro rozvoj vodní dopravy v České republice ze strategického a dopravně-politického hlediska. Z příspěvků vyplynula intenzivní výzva ze strany podnikatelského sektoru, aby projekt zlepšení plavebních podmínek na dolním Labi byl maximálně urychlen a vodní cesta mohla spolehlivě sloužit svému účelu. Důraz byl kladen nejenom na realizaci plavebního stupně Děčín, ale také dalších projektů na vnitrozemských vodních cestách, mezi které se řadí zejména plavební stupeň Přelouč II. Následná diskuze akcentovala význam vodní dopravy pro průmysl, rozvoj regionů, zaměstnanost a u některých komodit jako jsou nadrozměrné náklady dokonce její nezastupitelnost v nabídce přepravních módů pro národní hospodářství.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva