Dalibor Dostál: Za tragickou nehodu u Studénky může i podceňování bezpečnosti tratí

22.07.2015 18:48 | Zprávy

Komentář k nehodě ve Studénce

Dalibor Dostál: Za tragickou nehodu u Studénky může i podceňování bezpečnosti tratí
Foto: Hans Štembera
Popisek: Vlak

Tragická nehoda u Studénky není jen důsledkem pochybení řidiče nákladního automobilu, ale také dlouhodobého podceňování bezpečnosti tuzemských železničních tratí. „Ve vyspělých zemích je v posledních letech jednoznačným trendem rušení železničních přejezdů.  Každé křížení vlaků se silnicemi představuje rizikové místo,“ uvedl Dalibor Dostál ze společnosti Česká krajina. Ta se zaměřuje na ochranu přírody, ale podporuje také ekologickou dopravu, především železniční a elektromobilitu.

Například sousední Německo snížilo počet přejezdů z 28 682 v roce 1994 na 19 521 v roce 2010. Jen v letech 2005 až 2007 tam zrušili na třináct stovek přejezdů. Za stejnou dobu se v Česku zrušilo jen 38 přejezdů. Německo vynakládalo v minulých letech na rušení přejezdů průměrně 170 milionů euro ročně, tedy asi 4,7 miliardy korun.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: PV

Mgr. Jana Černochová byl položen dotaz

Vy byste pořád zvyšovala výdaje na obranu

Ale je tu nebo celkově v Evropě snad díky tomu bezpečněji? Vždyť nedokážete ani uchránit hranice od toho, aby je nelegálně překračovali migranti. Takže moje otázka je, k čemu vlastně je to navyšování výdajů? Já nevidím žádný efekt. Navíc podle všeho chybí lidi - armáda hlásí podstav, takže k čemu ná...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Petr Dufek: Další slabý výsledek průmyslu v EU v řadě

13:57 Petr Dufek: Další slabý výsledek průmyslu v EU v řadě

Červnová data z evropského průmyslu znovu potvrzují, že se tomuto významnému odvětví stále příliš ne…