Tragická nehoda u Studénky není jen důsledkem pochybení řidiče nákladního automobilu, ale také dlouhodobého podceňování bezpečnosti tuzemských železničních tratí. „Ve vyspělých zemích je v posledních letech jednoznačným trendem rušení železničních přejezdů. Každé křížení vlaků se silnicemi představuje rizikové místo,“ uvedl Dalibor Dostál ze společnosti Česká krajina. Ta se zaměřuje na ochranu přírody, ale podporuje také ekologickou dopravu, především železniční a elektromobilitu.
Například sousední Německo snížilo počet přejezdů z 28 682 v roce 1994 na 19 521 v roce 2010. Jen v letech 2005 až 2007 tam zrušili na třináct stovek přejezdů. Za stejnou dobu se v Česku zrušilo jen 38 přejezdů. Německo vynakládalo v minulých letech na rušení přejezdů průměrně 170 milionů euro ročně, tedy asi 4,7 miliardy korun.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV