Dalibor Dostál: Za tragickou nehodu u Studénky může i podceňování bezpečnosti tratí

22.07.2015 18:48 | Zprávy

Komentář k nehodě ve Studénce

Dalibor Dostál: Za tragickou nehodu u Studénky může i podceňování bezpečnosti tratí
Foto: Hans Štembera
Popisek: Vlak

Tragická nehoda u Studénky není jen důsledkem pochybení řidiče nákladního automobilu, ale také dlouhodobého podceňování bezpečnosti tuzemských železničních tratí. „Ve vyspělých zemích je v posledních letech jednoznačným trendem rušení železničních přejezdů.  Každé křížení vlaků se silnicemi představuje rizikové místo,“ uvedl Dalibor Dostál ze společnosti Česká krajina. Ta se zaměřuje na ochranu přírody, ale podporuje také ekologickou dopravu, především železniční a elektromobilitu.

Například sousední Německo snížilo počet přejezdů z 28 682 v roce 1994 na 19 521 v roce 2010. Jen v letech 2005 až 2007 tam zrušili na třináct stovek přejezdů. Za stejnou dobu se v Česku zrušilo jen 38 přejezdů. Německo vynakládalo v minulých letech na rušení přejezdů průměrně 170 milionů euro ročně, tedy asi 4,7 miliardy korun.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: PV

Tomio Okamura byl položen dotaz

Stíhání

Někde jsem četla, že za ty vaše plakáty chce policie stíhat i hnutí. Můžete mi vysvětlit, jak se jakékoliv hnutí stíhá? To jakože všichni členové nebo jak můžete stíhat hnutí? A co myslíte, jak soudy rozhodnou a kdy? Bude to ještě do voleb?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Petr Dufek: Další slabý výsledek průmyslu v EU v řadě

13:57 Petr Dufek: Další slabý výsledek průmyslu v EU v řadě

Červnová data z evropského průmyslu znovu potvrzují, že se tomuto významnému odvětví stále příliš ne…