Jaké reformy bych prosazoval jako přímo zvolený prezident – část první
To že naše duchovně degenerující společnost potřebuje zásadní reformy cítí podvědomě téměř každý pracující občan a tomu odpovídá i již za vládnutí Václava Havla zmiňovaná „blbá nálada“ ve společnosti. V současnosti k tomu přistupuje i všeobecná nedůvěra občanů k politikům, zhrubnutí v mezilidských vztazích, bezcitnost a lhostejnost k potřebám a utrpení jiných lidí. Náš současný středoevropský absurdinec má ještě daleko k tomu, aby mohl být nazýván občansky svobodným, demokratickým, sociálně spravedlivým a právním státem. Kandidáti na úřad prezidenta, kteří se veřejnosti coby antizemanovské „osobnosti“ zatím představili, nenabízejí, pokud jde o zlepšení života našich spoluobčanů téměř nic, než že budou uhlazenými úslužnými obřadníky na Hradě a tímto budou náš stát skvěle reprezentovat v zahraničí. Jak jsem uvedl ve svém posledním článku na PL, pokud někdo kritizuje své oponenty, musí předložit svůj pozitivní program prosazovaných společenských změn.
Jako první, ovšem v souvislosti i s jinými nezbytnými reformami bych prosazoval změnu školství. Na rozdíl od vysloveně imbecilního projektu v podstatě násilné inkluze mentálně retardovaných dětí do normálních základních škol, což by způsobilo nesmírné utrpení těchto dětí i jejich rodičů, nehledě na nefunkční zatížení učitelů ZŠ, bych prosazoval totální změnu financování základního, středního i učňovského školství a s tím související i změnu postavení učitelů ve společnosti. Základní teze mnou navrhované reformy jsou tyto:
1. V první etapě reformy by veškeré finanční náklady na základní, střední a učňovské školství by převzal do své režie stát. Náklady na učební pomůcky, kvalitní školní stravování, zájmové kroužky a sportovní výcvik (v zimě na horách, v létě u vody) , by byly žákům ZŠ a studentům středních a učňovských škol zajištěny bez jejich finanční spoluúčasti. Všem žákům bez ohledu n a jejich sociální původ by školy zajistily jednotné, ale kvalitní sportovní vybavení, aby nedocházelo k viditelným sociálním rozdílům u dětí při sportovních aktivitách.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV