Je reforma filmové distribuce dnes nutná? Je současný systém zastaralý?
Systém filmové distribuce je určitě v krizi, podobně jako tomu bylo před pár lety u hudebního průmyslu. Po digitalizaci sálů a rozmachu velkých VOD platforem čelíme nedostatku prostoru, s čímž souvisí malý odbyt pro současný evropský film, kterého je ovšem také díky štědrým podporám státu a ochotě investorů nadbytek.
Vnímáte tedy myšlenku jednotného digitálního trhu spíš pozitivně nebo spíš negativně?
Myslím, že nám pořád schází jasnější představa, jak by mohl jednotný digitální trh reálně vypadat, a jaký tedy bude mít efekt na produkci a distribuci filmů. Takže v tuto chvíli je to tak vyrovnané. Nicméně vnímám, že by to byl poměrně ostrý zásah do způsobu obchodování s licencemi na evropské filmy a z pohledu lokálních distributorů zásah rozhodně negativní. Přišli by totiž o možnost obchodovat licence pro uvedení filmu na internet, které dnes sice nevynášejí horentní sumy, ale pořád jsou součástí výnosů z filmu a dá se předpokládat, že součástí, která má růstový potenciál.
Jaké nejzásadnější změny by v rámci jednotného digitálního trhu nastaly ve struktuře distribuce evropského filmového průmyslu?

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV