Aféra přezdívaná „dieselgate,“ která před třemi lety naplno vypukla, je pouze logickým důsledkem exponenciálně rostoucího množství regulace. Emisní limity byly sníženy na takovou úroveň, až se staly pro všechny výrobce dieselových motorů nesplnitelnými.
Ve 40. letech minulého století ve Spojených státech amerických přišli na to, že by se pohonné hmoty daly vyrábět z rostlinného oleje. Zejména po ropné krizi tato vize získala na atraktivitě. Začátkem stávajícího století to dokonce vypadalo, že otázka fosilních paliv a ekologie bude trvale vyřešena. Skoro celá Evropa (včetně ČR) tento typ pohonných hmot podporovala, a to jak daňově, tak povinným přimícháváním bionafty do té normální.
S rostoucím podílem rostlinných složek ve fosilních palivech se však začaly objevovat problémy – biopaliva zabírají a devastují zemědělskou půdu, ničí motory, používaná chemie poškozuje kvalitu spodních vod. Nakonec jsme dospěli do fáze, že se podíl biopaliv zase snižuje a hledají se drahé způsoby, jak se s následky na životním prostředí vyrovnat.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV