Možná jsou jeho výroky určené poněkud prostoduchým voličům KSČM, kteří věří všemu. Každý, kdo se jen trochu zajímá o dopravní problematiku, ví, že dálnice, rychlostní silnice a silnice I. třídy jsou majetkem státu, který také rozhoduje o stavbách těchto komunikací. Kraje mají na starosti silnice II. a III. třídy.
Taková je tedy pravda. Čili je nesmyslné, aby jihočeské krajské zastupitelstvo rozhodovalo o rychlostní silnici R 3. Kraje jenom schvalují územní plány vyšších územních celků, než jsou města a obce.
Přesto jsem se dotázal na ministerstvu dopravy, jak to tedy je. Odpověď tiskového mluvčího Martina Nováka je jasná: „Rychlostní silnice R 3 mezi Českými Budějovicemi a rakouskou hranicí bude postavena jako čtyřpruhová o šířce 25,5 metrů se středním dělícím zeleným pásem. U jednoho úseku jsme těsně před vydáním stavebního povolení. Hotová by měla být do konce roku 2021 “
Tak nevím, proč si soudruh Nadberežný takto hloupě vymýšlí. Pochybuji, že v tom článku v Budějcké drbně byla chyba, protože se jednalo o předvolební inzerci dodanou samými komunisty, do které redakce nezasahují.
Takoví lidé, jako je soudruh Nadberežný, kteří evidentně lžou, nemají v obecních a městských zastupitelstvech co pohledávat. Nehledě k tomu, že za problémy s dálnicemi u nás mohou hlavně komunisté, kteří na počátku padesátých let zastavili stavbu trasy, rozestavěné ještě za II. republiky v roce 1939, Praha – Brno. Když ji pak v roce 1967 obnovili, měli jsme za západní Evropou velké zpoždění. Výsledkem mimo jiné bylo, že zatímco v tehdejším socialistickém Československu v roce 1971 otevřeli první jednadvacetikilometrový dálniční úsek Prahou a Mirošovicemi, ve Franci ve stejném roce dokončili dálnici mezi Paříží a Marseille.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Názory, ParlamentniListy.cz