Jan Ziegler: Výborně, Můstek už není postrachem pro vozíčkáře

02.03.2016 19:30 | Zprávy

Je to skvělá zpráva. Matky s kočárky, vozíčkáři, senioři a všichni ti, kteří špatně chodí, už mohou pohodlně cestovat i z nejvytíženější stanice pražského metra Můstek. K dispozici jsou pro ně dva výtahy.

Jan Ziegler: Výborně, Můstek už není postrachem pro vozíčkáře
Foto: Facebook Jana Zieglera
Popisek: Jan Ziegler

Klíčový přestupní uzel pražského metra – stanice Můstek na trasách A a B je podle dopravního průzkumu z listopadu minulého roku nejvytíženější stanicí podzemní dráhy. Denně ji využije kolem 180 tisíc cestujících. Nicméně až do nedávna zde měli vozíčkáři, matky s kočárky, senioři a špatně se pohybující lidé problém - nebyl zde bezbariérový přístup. To se však změnilo a od prvního března mohou využívat dvou výtahů, které jezdí mezi uliční úrovní a nástupišti linek A a B. Tímto se po stanicích Florenc a Muzeum stala bezbariérovou i poslední přestupní stanice pražského metra a uzavírá se onen pomyslný trojúhelník v centru hlavního města.

Vyspělá společnost se pozná podle toho, jak se dokáže postarat o ty, kteří její pomoc potřebují. Lidé, kterým chůze nedělá problémy, se bez výtahu v metru obejdou a proto to nemusí pochopit. Jenomže nikdo neví, jestli také jednou nebude takový bezbariérový přístup potřebovat. Stačí málo, například autonehoda dokáže ve vteřině poslat zdravého člověka na vozík, nebo chůzi znesnadní či také úplně znemožní nemoc, která také může přijít bez varování.

Proto je dobře, že pražský Dopravní podnik a vedení metropole pracují na bezbariérové městské dopravě. Někdo může namítnout, že by výtahy mohly přibývat v metru rychleji. Jenomže je třeba si uvědomit, že některé stanice metra jsou i více než sto metrů hluboké a geologické podmínky jsou v nich často velmi složité a proto je výstavba bezbariérových přístupů technicky náročná a drahá.     

V metru je v současné době 43 bezbariérových, kterých využívá 80% cestujících, z celkem 61 stanic. Letos DPP začne práce na vybudování bezbariérového přístupu ve stanici Palmovka na trase B. Kompletně by měla být podzemní dráha bez bariér do roku 2025.

Tento článek je staršího data a je dostupný pouze pro předplatitele. Předplatné můžete vyzkoušet zdarma, nebo zakoupit, zde:

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

porodnost

Paní Schillerová, nemyslíte, že alfou a omegou zvýšení porodnosti je kromě toho, co píšete hlavně zvýšení životní úrovně občanů ČR a zvýšení mezd? A jestli si to myslíte, máte i plán, jak toho docílit? A co jste proto udělali dosud - třeba za období, kdy jste byli ve vládě a třeba vy sama jste byla ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Jinde na netu:



Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Alena Maršálková: Volební studio na ČT24 hodinu před vyhlášením výsledků

11:21 Alena Maršálková: Volební studio na ČT24 hodinu před vyhlášením výsledků

Zpracovat analýzu živého vysílání volebního studia, kdy několik hodin netrpělivě čekáme na výsledky …