Nemá smysl se příliš zabývat tím, co ministra Dobeše po roce a půl diskusích o školném vedlo k tomu, že najednou obrátil a začal prosazovat něco jiného.
Možná se opravdu zalekl studentských protestů pořádaných v rámci Týdne neklidu anebo je to tak, jak říká předseda vlády Petr Nečas, podle kterého ministr Dobeš školné neodpískal až teď. Zdá se, že oba dva usoudili, že zavedení školného v tomto volebním období je dosti komplikované. Celá záležitost se táhne, množí se protesty, zavedení půjček na školné je složité a vyvolává řadu otázek. Proto se uvažuje o něčem, co by bylo možné prosadit rychle a jednoduše. Nabízí se otázka, proč je potřeba tak spěchat a co je ten hlavní důvod, pro který se školné popř. poplatky či zápisné mají zavést?
Nejprve si ale shrňme důvody, které pro zavedení školného zaznívají nejčastěji. Ten hlavní zní, že školné povede ke zvýšení kvality vzdělání. Studenti budou za své peníze vyžadovat odpovídající kvalitu a podfinancované školy budou mít více prostředků ji zajistit. Zároveň si studenti budou placeného vzdělání více vážit, budou k němu přistupovat odpovědně a budou motivováni k tomu studovat řádně a studium si příliš neprotahovat. Další důvod, který se uvádí, spočívá v tom, že je nespravedlivé, aby si lidé, kteří studují a následně budou díky svému dosaženému vzdělání pobírat na trhu práce nadprůměrné platy, si na toto vzdělání také sami nepřispívali.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: rozhlas.cz