Zastupitelstvo jednalo mimo jiné ve shodě s názorem historiků umění a památkářů, kteří se k záměru postavit repliku Mariánského sloupu vyslovili v otevřeném dopise, podepsaném snad všemi nejvýznamnějšími představiteli oboru v České republice. Sochař Petr Váňa, který o obnovu sloupu usiluje, však již před jednáním zastupitelstva přivezl do Prahy jednotlivé kamenické prvky, z nichž se má replika skládat.
Stavba repliky se odkládá na neurčito, ale kamenný sloup zůstává. V sochařově ateliéru? Kdepak! Aktivisté, usilující o obnovu tohoto monumentu, vztyčeného původně na památku úspěšné rekatolizace českých zemí pouhé dva roky po skončení třicetileté války, ponechali kamení v Praze. Bohužel nikoliv na pevnině, ale na plovoucím tlačném nákladním člunu, tzv. „vaně“, zakotvené těsně pod Karlovým mostem. Pro zajímavost: tento typ plavidla v základním provedení váží asi 80 tun, v provedení s palubou vyztuženou ocelovými žebry pro manipulaci s těžkými předměty asi 120 tun. Replika Mariánského sloupu, která je na něm složená, váží více než 60 tun. Toto plavidlo nemá vlastní pohon a k manipulaci s ním musí být k dispozici tlačný remorkér.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV