Josef Ježek: Velbloud uchem jehly

13.01.2017 14:10 | Zprávy

Dorazila ke mně po internetu informace, která má údajně základ v článku v Lidových novinách. Jejím obsahem jsou marže obchodních řetězců v Česku. Budete-li číst dále, budete se divit. Já se divil taky!

Josef Ježek: Velbloud uchem jehly
Foto: ODS
Popisek: Josef Ježek

V oblasti potravin rozšířené Penny má marži 22,9%, Kaufland 24,4%, Liedl už 31,2% a Tesco skoro 35% (34,8). V drogerii má Teta marži 24%, Rossmann už 38,3% a dm Drogerie markt nemravných 55%. Proto do nás v TV reklamách pere heslo že tady jsem člověkem (možná blbým). V nábytku začíná IKEA na 44%, pokračuje Kika se 67,9%. Sconto 77,7% a Jysk má dokonce 81,9. To se to potom zlevňuje o 70%! Ani ve sportu nejsou žádní troškaři: Sportisimo 49,4%, Hervis 60% a Intersport 79,5%.

V oblasti elektrospotřebičů vede Alza, jejíž zelený skřet nás otravuje na všech TV kanálech. Ta má 11,2% a její konkurence Okay 13,8%. K+B expert 20,5%, Electro World 22,1% a končíme Datartem s jeho 33,8%. Že hobby není žádný špás nás přesvědčí tato čísla: Bauhaus 45,4%, podobně Baumax 47,4%. Hornbach má 50,6%, OBI už 66,1% a vede Mountfield se svými 70% (69,9). To do nás může „prát“ slevy před i povánoční a mít šestistránkové inzeráty v novinách

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: PV

Dotace

Pane Zdechovský, opravdu myslíte, že nehospodárně s dotacemi nakládají jen na Slovensku, a že třeba ČR je v tomto svatá? Že se u nás nestaví z dotací spousta zbytečných a předražených projektů, viděla jsem třeba cyklostezku, co končí uprostřed pole nebo řadu dalších zbytečných projektů. A jsem přesv...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Petr Hampl: O školách budoucnosti

12:26 Petr Hampl: O školách budoucnosti

Denní glosa Petra Hampla