Jedná se o firmy: Arriva Teplice s.r.o., BusLine a.s. a spol. Autobusy Karlovy Vary. Dále odborové organizace: ZO OO DP Teplice, ZO OSD Jablonec nad Nisou, ZO OSD Ústí nad Labem a ZO OSD Bonavia Cheb. Schůzka se uskuteční v areálu firmy Arriva Teplice s.r.o.
Odbory na této schůzce očekávají od zástupců zaměstnavatelů informace o tom, jaké jsou možnosti firem nést zvýšené mzdové nároky a jaká je perspektiva do budoucnosti.
Odbory již delší dobu upozorňují na negativní důsledky veřejných soutěží, kde hlavním kritériem je pouze nejnižší nabídková cena. Proto došlo nejen v rámci tzv. Jablonecké výzvy, k převedení řidičů autobusů z 3. do 5. skupiny prací, kteří se díky takovýmto soutěžím stali těmi, kteří na to nejvíce finančně dopláceli. Bylo již mnohokráte řečeno, že jediné, na čem se dá v takovýchto soutěžích ušetřit a být „konkurenceschopný“, je cena práce řidiče autobusu. Dalším důvodem převedení řidičů z 3. do 5. skupiny prací byla personální stabilita v tomto dopravním odvětví. Všichni jistě víme, že skončením ZVS přestaly voj. správy chrlit každý rok tisíce řidičů velkých vozidel s praxí. Dnes je spousta těchto absolventů v předdůchodovém věku a noví mladí řidiči je nenahrazují, jelikož práce řidiče autobusu je zcela finančně nezajímavá, vzhledem k její náročnosti a míře zodpovědnosti.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV