Karol Hrádela: Konečně jsem pochopil ekonomický přínos migrace pro EU

26.02.2016 14:00 | Zprávy

Proč Angela Dorothea Merkel má pravdu a proč je migrace doslova zlatým pokladem pro obyvatele Evropské unie a její kritici škodí naším zájmům a ekonomice.

Karol Hrádela: Konečně jsem pochopil ekonomický přínos migrace pro EU
Foto: Facebook Karola Hrádely
Popisek: Karol Hrádela

Dlouho jsem nechápal tvrzení o přínosu migrace a to zejména ekonomickému pro EU. Nerozuměl jsem nedodržování migračních předpisů v řadě zemí EU. Kladl jsem si otázky, v čem ve svých úvahách chybuji, co v nich nezohledňuji. Nedocházelo mi logické odůvodnění výhod nejen zdravotního, ale i bezpečnostního ohrožení obyvatel. Jako advokát vím, že při porovnání propočtu odsouzených cizinců a počtu obyvatel státu je u cizinců výrazně větší poměr odsouzených než u státních příslušníků ČR. Říkal jsem si, že růst výdajů na policii, justici, zdravotnictví atd. nemůže znamenat ekonomický přínos.

Dnes jsem ten racionální důvod podpory migrace konečně pochopil při pohledu na záběry údajně ze svolávání na první modlitbu v centrální čtvrti Hamburgu.

Neprověřoval jsem správnost tohoto kamerového záznamu, ale nemám významnější důvod o jeho pravosti pochybovat. Tmavé nebe by též signalizovalo, že bylo video natočeno v době, o níž se tvrdí, že vzniklo. Navíc vím, že se zde nachází mešita Al-Quds Mosque Hamburg i Islamisches Zentrum Hamburg. Považuji proto video za věrohodné.

Proč mi toto video vysvětlilo ekonomický přínos migrace pro EU? Uvědomil jsem si dva zdánlivě nesouvisející aspekty.

Podle státního zdravotního ústavu V ČR je obezitou postiženo asi 25 procent žen, 22 procent mužů a nadváha obecně představuje potíž pro více než 50 procent populace středního věku. Vzestup výskytu obezity byl zejména v poslední dekádě minulého století velmi výrazný, je prokázán ve většině ekonomicky vyspělých zemí. Chronická onemocnění, u nichž je základní příčinou právě obezita, způsobila ve světě 60 % z 56, 5 miliónů hlášených úmrtí.

Druhou důležitou skutečnosti je, že se z ekonomických důvodů v Evropě zavádí letní čas, tj. čas, při které se v letních měsících roku nepoužívá čas daný příslušným časovým pásmem, ale používá se čas, který je o určitou hodnotu (obvykle o 1 hodinu) posunut dopředu, aby se ušetřila energie, která by byla jinak potřeba pro večerní osvětlení. Někteří však kritizují, že jim náhlá změna času vadí.

Z těchto aspektů je pak zavedení islámu nejenom ekonomicky odůvodněné. Z pohledu bruselských technokratů mají pravdu. Islám je v určitých aspektech ekonomickým a zdravotním přínosem a to, že se někomu něco případně třeba stane? Nic není jenom dobré. Nástup islámu prospěje i církvím. Přispěje k zlepšení zdravotního stavu obyvatel, ušetří se energie, vyřeší feminismus, omezí nadměrná spotřeba vepřového masa…. Jak jsem k těmto závěrům dospěl?

Není žádným tajemstvím, že vedle dobrovolných nezávazných osobních modliteb (dú'á) má muslim za povinnost pět každodenních modliteb - za úsvitu, v poledne, odpoledne, za soumraku, v noci a to předepsaným způsobem. Doposud platilo, že ve městech s převažujícím muslimským obyvatelstvem většinou vyzýval k modlitbám muezzin. Z videozáznamu vidíme, že k modlitbě muezzin vyzývá dokonce již v Hamburgu.

Popis modlitby přebírám z Wikipedie. „Vlastní modlitbu, tedy recitaci předepsaných náboženských textů, doprovází dvakrát až čtyřikrát opakovaný sled několika specifických pozic, nazývaný souhrnně rak?ah. Jednotlivé pozice mohou mít v různých větvích islámu drobné obměny, týkající se postavení nohou, rukou, očí nebo hlasitosti recitace. Počet opakování je určen druhem modlitby, tedy jejím významem i denní dobou.

• Nejprve věřící ve stoje zvedne obě ruce k uším a pronese úmysl vykonat modlitbu. Modlitba pokračuje ve stoje, obvyklá je pozice wakuf s položením paží v oblasti pupku (pravá ruka na levé). Přitom se odříkává:

Subhánaka-l-láhumma wa bihamdik, wa tabáraka-smuk, wa ta'ála Džadduk, wa la Iláha Ghajruk. ba' udhu bi-l-láhi mina-š-šajtáni-r-radžím. Bismi-l-láhi-r-rahmáni-r-rahím

Budiž slaven, Bože můj a Tobě budiž všechna chvála a budiž požehnáno Tvé jméno a Tvá velikost je vznešená a není Boha mimo Tebe. Utíkám se k Bohu před ďáblem prokletým. Ve jménu Boha milosrdného, slitovného

• Následuje recitace súry al-Fátiha a dalšího úryvku z Koránu, zakončená slovy Alláhu Akbar (Bůh je převeliký). Poté se věřící ukloní do pravého úhlu s rukama na kolenou a třikrát opakuje:

Subhána Rabbija-l-'Azím
Budiž chvála mému velikému pánu

• Poté již opět ve stoje, s rukama podél těla pronáší:

Sami' a-l-áhu Liman Hamidah; Rabbaná Laka-l-Hamd
Nechť vyslyší Bůh toho, kdo ho chválí, Pane náš, budiž Ti chvála

• Při slovech Alláhu Akbar si věřící kleká a čelem se dotýká země (poloha sudžúd) a třikrát pronáší:

Subhána Rabbija-l-A'Lá
Budiž sláva Pánu Nejvyššímu

• Pak po slovech Alláhu Akbar následuje krátký odpočinek vsedě na patách a druhé padnutí na tvář se stejnými slovy jako v prvním případě. Tím končí jeden díl modlitby (rak'ah). Se slovy Alláhu Akbar se věřící zvedá do stoje a může pokračovat dalším dílem. Po každých dvou opakováních otáčí tvář vpravo a pronáší slova:

Assalámu 'Alajkum wa rahmatu-l-Láh
Mír budiž s tebou a milost Boží

• Totéž opakuje při otočení vlevo. “

Věřící tak v průběhu bohoslužby několikrát si klekne, vstane, ukloní se atd. Prostě vykonává relativně náročnou fyzickou činnost a zdokonaluje svůj fyzický stav. A to dokonce několikrát za den. Nikdo se tak nemusí bát, že věřící nebude cvičit a že populace bude tlustá. Kolik je obézních v islámských zemích? Fyzická aktivita věřících a tím i zlepšení jejich zdravotního stavu a ušetření výdajů na zdravotní péči je zabezpečená. Představa, že by snad některý věřící se nepohyboval a nechodil na bohoslužbu, je teoreticky možná. Zajisté si však každý dokáže představit, co se stane tomu, kdo odpadne od islámu.

Zavedení islámu přitom odstraní i připomínky kritiků, že dochází k nežádoucím změnám v jejich životním rytmu s přechodem na letní či zimní čas a přispěje i k výrazným ekonomickým úsporám. Potřeba různých časů různých časů totiž zcela odpadne. Proč? Časná ranní modlitba (fadžr) se koná během svítání. Je tak od rozbřesku do východu slunce. Svítání je čas, kdy je dostatek světla pro objekty, abychom je odlišili bez pomoci dalšího světelného zdroje. Je to okamžik, kdy Slunce je právě 6 stupňů pod obzorem. Dnes byl východ Slunce v 06:50 hod., takže muezzin by svolával na bohoslužbu v době, kdy někteří již stávají. V létě však je již před 5 hodinou ranní a tak svolávání na bohoslužbu, která již před pátou hodinou ranní skončí, zajisté nebude vyžadovat letní čas. Navíc rozbřesk se bude v jednotlivé dny měnit postupně, takže se nikdo nemusí bát komplikací z náhlé změny času. Údaje o tom, kdy vychází slunce, najdeme třeba zde.

Uvedl jsem, že rozumím, proč křesťanské církve podporují nástup islámu a proč jim islám prospívá. V Evropě klesá počet křesťanů a roste počet ateistů. Najít zde stát, který by výrazně podporoval církve či nově zavedl křesťanský svátek do kalendáře, je unikum. Česká republika, která náboženský svátek nově zavádí jako státní, a která dokonce pro šíření náboženství vytváří podmínky na náklady státu a náklady obyvatel, z nichž většina jsou nevěřící, je výjimkou. Za této situace pak vzniká otázka, kterou si možná představitelé církví kladou: Co je lepší? Je správné umožnit další pokles počtu věřících, ohrozit duše věřících či umožnit věřícím, aby vyznali víru ke stejnému bohu, byť prostřednictvím bratrské víry pocházející taktéž od Abraháma? Není lepší využít zkušeností z jiných zemí a zabránit šíření ateismu? Vždyť v zemích islámu ateisté téměř nejsou. A že nevěřící či odpadlíci umírají? Když naše církve byly tak staré jako islám, taky jsme řešili odpadlictví a umožňovali cestu nesmrtelné duši k svému otci. V čem se naši následovníci od nás liší? Proč je nemáme nyní podporovat?

Po zvážení všech těchto argumentů chápu snahu bruselských představitelů i církví na prosazování nástupu islámu v Evropské unii. Asi jsem rebel. Možná i lenoch, když nechci být ve čtyři ráno buzen hlasem muezzina a chci si pospat. Možná je můj názor chybný. Nechci znovu nátlak ve věcech víry. Chci, ať může o sobě každý svobodně rozhodovat. Rád bych žil v zemi, kde sic bylo původní náboženství násilně ukončeno a nastoupilo nedobrovolně křesťanství, ale toto období násilí již je překonáno. Proto chci hájit křesťanské tradice naší země, přestože asi například přikázání Nepokradeš či Nepožádáš statku bližního svého či slova ze Starého zákona „Miluj svého bližního jako sám sebe.“ chápu jinak, než představitelé našich církví, kteří prosadili tzv. majetkové vyrovnání s církvemi. Raděj se budu mít ekonomicky hůře, než abych se bál o členy své rodiny, sousedy atd.

Tento článek je staršího data a je dostupný pouze pro předplatitele. Předplatné můžete vyzkoušet zdarma, nebo zakoupit, zde:

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

porodnost

Paní Schillerová, nemyslíte, že alfou a omegou zvýšení porodnosti je kromě toho, co píšete hlavně zvýšení životní úrovně občanů ČR a zvýšení mezd? A jestli si to myslíte, máte i plán, jak toho docílit? A co jste proto udělali dosud - třeba za období, kdy jste byli ve vládě a třeba vy sama jste byla ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Jinde na netu:



Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Alena Maršálková: Volební studio na ČT24 hodinu před vyhlášením výsledků

11:21 Alena Maršálková: Volební studio na ČT24 hodinu před vyhlášením výsledků

Zpracovat analýzu živého vysílání volebního studia, kdy několik hodin netrpělivě čekáme na výsledky …