Z hlediska administrativně úředního tomu nelze mnoho vytknout, leč rozhodnutí je pochybné.
1. Berlín měl po léta, dlouho jako jediné město v Německu, oblast přístupnou pouze pro vozy splňující exhalační normu Euro 4, vymezenou vnitřkem okruhu rychlodráhy S-Bahn, tedy značně rozsáhlou. Německý automobilový klub ADAC, chtěje znát ekologický přínos tohoto opatření, zaplatil longitudinální studii, která v tomto městě ekologických radikálů (plivnutí na zem, odhození špačku cigarety, močení v křoví, pes bez vodítka = 20 € pokuty) zaznamenávala po dva roky změny v čistotě ovzduší. Výsledek: ovzduší se ve vymezené oblasti po omezení provozu pouze na „čistotná“ auta s Euro 4 zhoršilo (!). Sice ne významně, ale statisticky prokazatelně. Hledalo se vysvětlení tohoto podivného výsledku, až se nalezlo: vítr přesouvá z oblastí bez takových omezení exhaláty do oblasti s provozem omezeným na „čistotná“ auta s Euro 4. A to bez ohledu na ekology. Takže Němci již vědí, že zavedení plaket - červené, žluté, zelené bylo pro kočku.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Názory, ParlamentniListy.cz