Z hlediska administrativně úředního tomu nelze mnoho vytknout, leč rozhodnutí je pochybné.
1. Berlín měl po léta, dlouho jako jediné město v Německu, oblast přístupnou pouze pro vozy splňující exhalační normu Euro 4, vymezenou vnitřkem okruhu rychlodráhy S-Bahn, tedy značně rozsáhlou. Německý automobilový klub ADAC, chtěje znát ekologický přínos tohoto opatření, zaplatil longitudinální studii, která v tomto městě ekologických radikálů (plivnutí na zem, odhození špačku cigarety, močení v křoví, pes bez vodítka = 20 € pokuty) zaznamenávala po dva roky změny v čistotě ovzduší. Výsledek: ovzduší se ve vymezené oblasti po omezení provozu pouze na „čistotná“ auta s Euro 4 zhoršilo (!). Sice ne významně, ale statisticky prokazatelně. Hledalo se vysvětlení tohoto podivného výsledku, až se nalezlo: vítr přesouvá z oblastí bez takových omezení exhaláty do oblasti s provozem omezeným na „čistotná“ auta s Euro 4. A to bez ohledu na ekology. Takže Němci již vědí, že zavedení plaket - červené, žluté, zelené bylo pro kočku.
2. V Německu jako první přezbrojil na auta splňující Euro 4 tak jako tak stát – hasiči, záchranná služba, policie, městské autobusy atd. V Praze se s tím nepočítá (!), navíc obdrží právo vjezdu auta těch, kteří tam bydlí (!), a ti, kterým bude udělena výjimka (!). Tím je vše předem postavené na hlavu.
3. K tomu je dnes jasné, že český stát není schopen uhlídat ani funkčnost či demontáž filtrů pevných částic ze zplodin dieselových motorů, ani to, čím topí obyvatelstvo v kamnech.
Takže k čemu to bude sloužit? K intenzívnějšímu toku úplatků do kapes úředníků? Při všeobecné dostupnosti výše uvedených informací je nutno se ptát: Jak to, že jsou představitelé Prahy tak blbí?
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Názory, ParlamentniListy.cz