Když je nedávno středoškoláci psali, museli za dvě hodiny vyřešit 23 úloh, z nichž jich řada byla atypická v tom smyslu, že například připouštěly více možností postupu. Kromě toho byly obtížné otázky hned na začátku, takže jak přiznali i odborníci, spíš než znalosti z matematiky předvedli žáci schopnosti pracovat ve stressu.
Nepřekvapuje, že se proti tomu vzbouřili ve vzácné shodě jak žáci, tak jejich učitelé a ředitelé středních škol.
Cermat sice nakonec ustoupil a písemky překvalifikoval, takže místo skoro 17 procent studentů, kteří původně napsali tuto obtížnější verzi písemek za pět, jich nyní propadají jen necelá tři procenta. To ale stěží může něco změnit na faktu, že obliba matematiky, už teď katastrofálně nízká, u středoškoláků dál klesla.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: rozhlas.cz