V online obchodech přitom nakupuje stále jen část z nich, a to ještě jenom část dárků. Podle údajů Eurostatu v online obchodu loni uskutečnilo alespoň jeden nákup zhruba 60 procent Čechů, kteří jsou tak v tomto ohledu na průměru zemí Evropské unie. Letos bude číslo nepatrně vyšší, nepřesáhne však 65 procent. Pro srovnání, v roce 2008 uskutečnilo alespoň jeden nákup online jen 23 procent Čechů.
Tuzemští obchodníci se však letos mohou na podobné tržby těšit i po Vánocích. Jsou-li minulé Vánoce vodítkem, Češi utratí v povánočních výprodejích na e-shopech zhruba 95 procent toho, co utratili před Vánoci. Silný nápor v e-shopech bude po vánočních svátcích poprvé patrný zřejmě v pátek 27. prosince (25. a 26. prosince si Češi navzdory možnosti nákupu online dají ještě od velkého nakupování „pauzu“ a budou se spíše věnovat hodování, cukroví, návštěvám a rozjímání) a pak hlavně v týdnu od 6. ledna 2020, kdy už tedy půjde spíše o novoroční slevy. Během tří povánočních výprodejových týdnů utratí Češi v e-shopech o zhruba 70 procent více než v průměru během celého roku. V kamenných obchodech bude nápor poprvé patrný 27. prosince, protože na 1. i 2. svátek vánoční musí mít ty s plochou nad 200 metrů čtverečných ze zákona zavřeno. Povánoční slevy bývají často výhodnější než slevy předvánoční, například ty během akcií typu Black Friday. Značný pokles cen lze po vánocích čekat třeba u oděvů.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV