Bezpečnostní experti navrhují zavedení dalších pravidel, zároveň varují, že pravidlo čtyřech očí v kokpitu nebude samospasitelné. Pro letecké společnosti je tu přitom v sázce mnoho.
Kdyby se ukázalo, že šlo o raritní technickou závadu na starém stroji, důvěrou pasažérů by to neotřáslo tolik, jako toto selhání lidského faktoru. Jak mají teď cestující věřit tomu, že žádný z ostatních pilotů v Evropě nemá podobné problémy, jako měl co-pilot Germanwings, zvlášť když se ukázalo, že svůj psychický stav zřejmě s úspěchem skrýval.
Celá letecká branže je pod obrovským tržním tlakem a takováto ztráta důvěry lidí v létání může přinést byť jen přechodný, ale přesto výrazný propad poptávky.
O to horší je pomyšlení, že navést letadlo ke srážce se zemí nebo s horami, není pro pilota znalého řízení civilních letadel, nijak složité. Způsoby jsou podle agentur dva, a ani jeden není složitý.
Pilot Stanislav Fiala, který je zároveň prezidentem Českého sdružení dopravních pilotů CZALPA ČTK řekl, že pilot, který chce nechat letadlo spadnout, může buď vypnout autopilota a řídit manuálně, nebo nastavit novou výšku pro autopilota.
Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Český rozhlas




