Michael Rada: Vzhůru dolů

28.11.2016 8:35

Tak nějak si člověk připadá při pročítání zpráv o tuzemské ekonomice. Lidé, kteří ji řídí, hovoří o nejlepších letech. Lidé, kteří ji sledují, hovoří o největších problémech, a lidé, kteří v ní žijí, přemýšlí, proč si čínský šéf dává k snídani lososa a on jen housku u předvčerejška.

Michael Rada: Vzhůru dolů
Foto: Archiv Michaela Rady
Popisek: Michael Rada

Nejlépe jsou na tom, stejně jako v minulosti, přikyvovači. Za nic nikdy nemůžou, ale hlavou kývou v rytmu stakata kýve-li chlebodárce, či stejně rychle vrtí ze strany na stranu, v případě, že projevil nelibost. A přitom mají pocit, že jsou to oni, kdo řídí svět.

Krásným příkladem je titulek z úterního tisku „Tvrdíkova CEFC v londýnské aukci vydražila obraz za 300 milionů korun“ a to krátce poté, co 200 milionů nalila do fotbalového klubu a další stovky do nemovitostí a nákupů firem, a to všechno je Tvrdíkovo-Hrubé.

No, aby nebylo. V každém závodě má největší slovo vrátný.

Peníze se lijí, daně utrácejí a řídí-li se stát jako konglomerát firem, jejichž kapitál není jejich, pak se ukáže, že nahoře, může být vlastně dole.

Česku se začíná prodražovat dluh. To je ale smůla, vždyť si chtělo půjčit ještě mnohem více. Ale i na to je lék, Zrušíme daně z dividend a penízky nepotečou do cizích kapes (jen do vlastních). A nebo, ještě lépe nasadíme všem parohy, vždyť co se může stát (maximálně 4.000.000.000 odtečou).

Ten, kdo nebudoval, rád bourá, to se pozná už na pískovišti a co se v mládí naučíš, ve stáří jako když najdeš. Jen se mění důvody. Zatímco v dětství to byla radost z činnosti samotné, v pozdním věku je to radost z toho, že bude možné získat víc a déle. Můžeme opravovat 2x víc úseků dálnice D1 (když jsme nezvládli ani polovinu), Můžeme postavit metro jako konkurenci švýcarskému urychlovači částic, a nebo také vyrábět záchody se jménem hlavy státu. Žijeme přeci ve světě netušených možností a brzy budeme žít i světě chytrých měst.

Má to jen malou, maličkatou a téměř bezvýznamnou chybičku, které se vloudila i do PRŮMYSLU 4.0. Ani jeden z nich totiž ke svému „životu a fungování“ nepotřebuje lidi.

Ano, mluvím o tom největších chybovém faktoru – LIDSKÉM FAKTORU, který je odpovědný vždy, když se něco nepovede. ANO přesně tom faktoru, který je slabým článkem štíhlých řetězců ještě štíhlejších výrobních linek postavených tak blízko u sebe, že tento FAKTOR musí procházet bokem.

A tak ve jménu vlastním parazitujeme na cizím, protože cizopasníkům není vůbec špatně. Stačí si vybrat správný strom i i Vánoce můžete strávit pěkně v teple. Co na tom, že už nebude patřit Vám, ale platit budete do ciziny, důležité je utrácet ve jménu pomyslného vlastního bohatství, bohatství, které vypadává z černé díry, která nemá dna a všechno snese.

P.S. Tvůrci chytrých měst zapomněli na maličkost, a to že dat, se zatím člověk nenají. Měli by proto zapracovat na digitalizaci člověka. Jinak by si totiž uvědomili, že nezastaví-li generování odpadu a plýtvání, budou jejich chytrá města jen hloupými skládkami.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Jana Bačíková, MBA byl položen dotaz

Jak dlouho myslíte, že vaše důchodová reforma vydrží?

Dobrý den, zajímalo by mě, k čemu je dobrá důchodová reforma, na které nepanuje mezi vládou a opozicí shoda? Protože co když se nějaká schválí a jiná (další) vláda, ji zase zruší? Myslíte, že to prospěje něčemu pozitivnímu? Proč je takový problém se dohodnout? Vy jste sice opozici k jednání přizvali...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zbyněk Fiala: Benzinová auta ochromila nadvýroba

13:57 Zbyněk Fiala: Benzinová auta ochromila nadvýroba

Čínský automobilový průmysl narazil na odbytovou bariéru spalovacích motorů. V největších čínských m…