Miroslav Kulhavý: Soud s muslimským šátkem na štítu nebo spíše o islámské nepravdě

27.11.2016 11:17

Muslimka žaluje státní instituci (SZŠ v Praze 10), zastoupenou ředitelkou Ivankou Kohoutovou, pro neumožnění nošení šátku ve školních prostorách a požaduje omluvu a peněžitou satisfakci ve výši 60.000,- Kč. Termín odročení se blíží (18. ledna 2017) a tak neškodí si tuto abnormalitu připomínat.

Miroslav Kulhavý: Soud s muslimským šátkem na štítu nebo spíše o islámské nepravdě
Foto: Archiv IK
Popisek: PhDr. Ivanka Kohoutová, Ph.D., ředitelka Střední zdravotnické školy, Ruská, Praha 10

Tedy, je otázkou, kdo vlastně žaluje, kdo je v pozadí; samotné somálské děvče asi ne! Razantní podpory se jí dostalo od ombudsmanky Šabatové, jejíž znalost islámské problematiky je blízká nule. Už dříve jsem se na tu paní obrátil s dotazem, zda jí nevadí daleko vážnější a deklarovaná diskriminace v podobě neuznávání rovnosti pohlaví. A....ticho! Pročpak k soudu nepřišla v šátku sama, aby "hájila" v předsálí muslimský požadavek? Poslat za sebe mladou provokatérku (snachu) bylo jistě vzhledově pro slintající media taktičtější, ale srabácké.

Pominu technikálie kolem důvodů odchodu dívčiny ze školy, které udává žalující strana a které jsou hodny pochybností. Věnoval bych se spíše šátku v islámském světě z pohledu náboženské nauky a také z pohledu její propagace v evropském prostoru včetně ČR. Proč je kolem islámu takový rozruch? Po 11.září 2001 a dalších muslimských násilnostech v západním světě ( m.j. to můj zájem vygradovalo až k samostudiu), přišla sílící muslimská invaze do Evropy a pod hrozbou totální islamizace je najednou i jeden muslimský šátek citlivý problém.

1) Islám se dělí na řadu směrů a ne v každém, byť jsou v menšině, je šátek nezbytností ženského oděvu. Typickou ukázkou je žena jordánského krále Rania, která šátek nikdy nenosila. Přitom král odvozuje svůj původ  z přímé větve od Mohameda. Je nutno mít na paměti, že vše v muslimských společenstvích určují muži. Ti, daleko po Mohamedově smrti, odvodili z Koránu, podle směru, který zastávají, typ ženského oblečení. Ženy samy, pokud jim to okolnosti dovolí, mají tendenci zahalování spíše opouštět; viz dříve Turecko, Tunisko, Egypt atd.; a ejhle, žalující skorostudentka je ze Somálska a tam se šátek převážně nenosil. Pro rozpad st. struktury do tradičních klanů a neustálé boje nelze aktuální stav mapovat.

2) Šátek byl v předislámské době NENÁBOŽESKOU praktickou výbavou v pouštním prostoru  arabského poloostrova. V Koránu samotném je jen málo zmínek o oblečení žen a ty se týkají převážně zahalování prsou včetně vystříhání se vyzývavých pohybů, které na prsa upozorňují ("podupávání"). Další verš se týká výhradně Mohamedových žen. Zmínka o "přitahování závoje", od které v době po Mohamedově smrti, v záplavě odvozenin v t.z. bráně hledání řešení nových problémů zvanou idžtihád, systémem kijás, a která se pro sunnity v 9. stol. uzavřela, někteří dedukují předmětný šátek. Jiní, a je to více logické s důrazem na "přitahování", vztahují tento verš k v té době hojně nošeným dlouhým volným plášťům, které se rozevíraly; tedy k důležitějšímu zahalování klína. Přitahování závoje při už jednou zahaleném obličeji nedává smysl, ale přitahování rozevřeného pláště ano. Tedy důraz na nošení šátků je jednoznačně mužský, nenáboženský výmysl; jestlipak si to muslimky jsou schopny takto uvědomit?! Avšak Alláhem stanovená mužská nadřazenost, "dal přednost jedněm před druhými", jim moc prostoru k takové hlubší úvaze nedává.

3) V neposlední řadě je na stole otázka, která byla již vícekrát položena, ale odpověď na ni chybí: je právně možné vyznávat v Evropě včetně ČR stejný islám, jaký je vyznáván v muslimských zemích?! Existuje deklarovaná verze evropského islámu, která by byla shodná s evropským právem? A tedy k naší věci: čemu vlastně zmíněná muslimka věří; jaký islám svým oblečením propaguje? Ten sunnitský somálský? Když už není snaha o zásadní řešení, je naprosto jasné, že alespoň do státních institucí, jakou je škola, zcela jistě ten somálský islám NEPATŘÍ!

4) Víra je především vnitřní osobní věcí každého jedince a nikdo ji nemůže zcizit nebo zakázat. Ale již samotné muslimské oblečení je vnější projev, propagací. Je to jako nosit neustále transparent a nápis může být různý; od nenávistných a násilnických veršů, přes velkou část vyhrožujících nevěřícím až po menšinu nediktujících skutečně náboženských. Jistě si umí každý představit nápis jiného uskupení, kde se snoubí rasizmus s návody k zabíjení; ten by byl vmžiku policií eliminován. Ale islám se jen tiše, v rámci politické korektnosti, obchází!

Závěrem: muslimka, finančně vydržovaná státem, si dovolila tuto kasičku žalovat (stále více jsem přesvědčen, že byla k takovému kroku zneužita a někdo by to měl rozkrýt). Tím otevřela Pandořinu skříňku, která už nepůjde zavřít. Občané, sledujte pozorně, jak to naše justice vyřeší; má možnost vytvořit precedens. Myslím, že řada skutečností, uvedených v tomto článku, by měla u soudu zaznít.

Zmíněné úryvky z Koránu lze dohledat: 24/30-31 ; 33/53 ; 33/59 ; 4/34 ; 82/14-19 a další.

Miroslav Kulhavý

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

autor: PV

Bety.cz - magazín nejen pro mámy - horoskopy, recepty, diskuse, soutěže

Bety.cz TESTOVÁNÍ - Testujte s námi nové produkty či služby a o své názory a doporučení se podělte s ostatními čtenářkami Bety.cz.

Prostřeno.cz - recepty on-line - vaření, recepty, gastronomie

reklama
Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Karel Sýs: Sbohem, náš krásný plameni…

14:55 Karel Sýs: Sbohem, náš krásný plameni…

Když Zdeněk Mahler v roce 2011 přebíral Cenu Unie českých spisovatelů za celoživotní dílo, nebylo je…