Miroslav Kulhavý: Soud s muslimským šátkem na štítu nebo spíše o islámské nepravdě

27.11.2016 11:17 | Zprávy

Muslimka žaluje státní instituci (SZŠ v Praze 10), zastoupenou ředitelkou Ivankou Kohoutovou, pro neumožnění nošení šátku ve školních prostorách a požaduje omluvu a peněžitou satisfakci ve výši 60.000,- Kč. Termín odročení se blíží (18. ledna 2017) a tak neškodí si tuto abnormalitu připomínat.

Miroslav Kulhavý: Soud s muslimským šátkem na štítu nebo spíše o islámské nepravdě
Foto: Archiv IK
Popisek: PhDr. Ivanka Kohoutová, Ph.D., ředitelka Střední zdravotnické školy, Ruská, Praha 10

Tedy, je otázkou, kdo vlastně žaluje, kdo je v pozadí; samotné somálské děvče asi ne! Razantní podpory se jí dostalo od ombudsmanky Šabatové, jejíž znalost islámské problematiky je blízká nule. Už dříve jsem se na tu paní obrátil s dotazem, zda jí nevadí daleko vážnější a deklarovaná diskriminace v podobě neuznávání rovnosti pohlaví. A....ticho! Pročpak k soudu nepřišla v šátku sama, aby "hájila" v předsálí muslimský požadavek? Poslat za sebe mladou provokatérku (snachu) bylo jistě vzhledově pro slintající media taktičtější, ale srabácké.

Pominu technikálie kolem důvodů odchodu dívčiny ze školy, které udává žalující strana a které jsou hodny pochybností. Věnoval bych se spíše šátku v islámském světě z pohledu náboženské nauky a také z pohledu její propagace v evropském prostoru včetně ČR. Proč je kolem islámu takový rozruch? Po 11.září 2001 a dalších muslimských násilnostech v západním světě ( m.j. to můj zájem vygradovalo až k samostudiu), přišla sílící muslimská invaze do Evropy a pod hrozbou totální islamizace je najednou i jeden muslimský šátek citlivý problém.

1) Islám se dělí na řadu směrů a ne v každém, byť jsou v menšině, je šátek nezbytností ženského oděvu. Typickou ukázkou je žena jordánského krále Rania, která šátek nikdy nenosila. Přitom král odvozuje svůj původ  z přímé větve od Mohameda. Je nutno mít na paměti, že vše v muslimských společenstvích určují muži. Ti, daleko po Mohamedově smrti, odvodili z Koránu, podle směru, který zastávají, typ ženského oblečení. Ženy samy, pokud jim to okolnosti dovolí, mají tendenci zahalování spíše opouštět; viz dříve Turecko, Tunisko, Egypt atd.; a ejhle, žalující skorostudentka je ze Somálska a tam se šátek převážně nenosil. Pro rozpad st. struktury do tradičních klanů a neustálé boje nelze aktuální stav mapovat.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: PV

Mgr. Jan Farský byl položen dotaz

Co dobrého pro nás lidi přišlo z Bruselu?

V čem jsou pro nás dobré třeba emisní povolenky nebo proč se musíme podřizovat věčným regulacím a zákazům, které z Bruselu přichází? Proti řadě věcí přeci protestuje i tato vláda a chce je změnit. A jestli pro ně vy hlasujete, neukazuje to jen jak moc jste odtrženi od toho, co chce většina občanů ČR...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Jiří Halík: Dokud budeme mít arogantního Prouzu, nebudeme mít prý drahotu

12:16 Jiří Halík: Dokud budeme mít arogantního Prouzu, nebudeme mít prý drahotu

Tvrzení a skutečnost, že když se srazíte s informací, že průměrná mzda je skoro 50 tisíc a vy se pod…