Miroslav Kulhavý: Soud s muslimským šátkem na štítu nebo spíše o islámské nepravdě

27.11.2016 11:17

Muslimka žaluje státní instituci (SZŠ v Praze 10), zastoupenou ředitelkou Ivankou Kohoutovou, pro neumožnění nošení šátku ve školních prostorách a požaduje omluvu a peněžitou satisfakci ve výši 60.000,- Kč. Termín odročení se blíží (18. ledna 2017) a tak neškodí si tuto abnormalitu připomínat.

Miroslav Kulhavý: Soud s muslimským šátkem na štítu nebo spíše o islámské nepravdě
Foto: Archiv IK
Popisek: PhDr. Ivanka Kohoutová, Ph.D., ředitelka Střední zdravotnické školy, Ruská, Praha 10

Tedy, je otázkou, kdo vlastně žaluje, kdo je v pozadí; samotné somálské děvče asi ne! Razantní podpory se jí dostalo od ombudsmanky Šabatové, jejíž znalost islámské problematiky je blízká nule. Už dříve jsem se na tu paní obrátil s dotazem, zda jí nevadí daleko vážnější a deklarovaná diskriminace v podobě neuznávání rovnosti pohlaví. A....ticho! Pročpak k soudu nepřišla v šátku sama, aby "hájila" v předsálí muslimský požadavek? Poslat za sebe mladou provokatérku (snachu) bylo jistě vzhledově pro slintající media taktičtější, ale srabácké.

Pominu technikálie kolem důvodů odchodu dívčiny ze školy, které udává žalující strana a které jsou hodny pochybností. Věnoval bych se spíše šátku v islámském světě z pohledu náboženské nauky a také z pohledu její propagace v evropském prostoru včetně ČR. Proč je kolem islámu takový rozruch? Po 11.září 2001 a dalších muslimských násilnostech v západním světě ( m.j. to můj zájem vygradovalo až k samostudiu), přišla sílící muslimská invaze do Evropy a pod hrozbou totální islamizace je najednou i jeden muslimský šátek citlivý problém.

1) Islám se dělí na řadu směrů a ne v každém, byť jsou v menšině, je šátek nezbytností ženského oděvu. Typickou ukázkou je žena jordánského krále Rania, která šátek nikdy nenosila. Přitom král odvozuje svůj původ  z přímé větve od Mohameda. Je nutno mít na paměti, že vše v muslimských společenstvích určují muži. Ti, daleko po Mohamedově smrti, odvodili z Koránu, podle směru, který zastávají, typ ženského oblečení. Ženy samy, pokud jim to okolnosti dovolí, mají tendenci zahalování spíše opouštět; viz dříve Turecko, Tunisko, Egypt atd.; a ejhle, žalující skorostudentka je ze Somálska a tam se šátek převážně nenosil. Pro rozpad st. struktury do tradičních klanů a neustálé boje nelze aktuální stav mapovat.

2) Šátek byl v předislámské době NENÁBOŽESKOU praktickou výbavou v pouštním prostoru  arabského poloostrova. V Koránu samotném je jen málo zmínek o oblečení žen a ty se týkají převážně zahalování prsou včetně vystříhání se vyzývavých pohybů, které na prsa upozorňují ("podupávání"). Další verš se týká výhradně Mohamedových žen. Zmínka o "přitahování závoje", od které v době po Mohamedově smrti, v záplavě odvozenin v t.z. bráně hledání řešení nových problémů zvanou idžtihád, systémem kijás, a která se pro sunnity v 9. stol. uzavřela, někteří dedukují předmětný šátek. Jiní, a je to více logické s důrazem na "přitahování", vztahují tento verš k v té době hojně nošeným dlouhým volným plášťům, které se rozevíraly; tedy k důležitějšímu zahalování klína. Přitahování závoje při už jednou zahaleném obličeji nedává smysl, ale přitahování rozevřeného pláště ano. Tedy důraz na nošení šátků je jednoznačně mužský, nenáboženský výmysl; jestlipak si to muslimky jsou schopny takto uvědomit?! Avšak Alláhem stanovená mužská nadřazenost, "dal přednost jedněm před druhými", jim moc prostoru k takové hlubší úvaze nedává.

3) V neposlední řadě je na stole otázka, která byla již vícekrát položena, ale odpověď na ni chybí: je právně možné vyznávat v Evropě včetně ČR stejný islám, jaký je vyznáván v muslimských zemích?! Existuje deklarovaná verze evropského islámu, která by byla shodná s evropským právem? A tedy k naší věci: čemu vlastně zmíněná muslimka věří; jaký islám svým oblečením propaguje? Ten sunnitský somálský? Když už není snaha o zásadní řešení, je naprosto jasné, že alespoň do státních institucí, jakou je škola, zcela jistě ten somálský islám NEPATŘÍ!

4) Víra je především vnitřní osobní věcí každého jedince a nikdo ji nemůže zcizit nebo zakázat. Ale již samotné muslimské oblečení je vnější projev, propagací. Je to jako nosit neustále transparent a nápis může být různý; od nenávistných a násilnických veršů, přes velkou část vyhrožujících nevěřícím až po menšinu nediktujících skutečně náboženských. Jistě si umí každý představit nápis jiného uskupení, kde se snoubí rasizmus s návody k zabíjení; ten by byl vmžiku policií eliminován. Ale islám se jen tiše, v rámci politické korektnosti, obchází!

Závěrem: muslimka, finančně vydržovaná státem, si dovolila tuto kasičku žalovat (stále více jsem přesvědčen, že byla k takovému kroku zneužita a někdo by to měl rozkrýt). Tím otevřela Pandořinu skříňku, která už nepůjde zavřít. Občané, sledujte pozorně, jak to naše justice vyřeší; má možnost vytvořit precedens. Myslím, že řada skutečností, uvedených v tomto článku, by měla u soudu zaznít.

Zmíněné úryvky z Koránu lze dohledat: 24/30-31 ; 33/53 ; 33/59 ; 4/34 ; 82/14-19 a další.

Miroslav Kulhavý

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Tomáš Zdechovský byl položen dotaz

Právo na opravu

Věci se dají dát opravit už dnes, ale problém je, že oprava často vyjde stejně nebo skoro stejně jako koupit si novou věc. Tak k čemu pak platit za opravu? Nepřijde vám tento zákon EU zase úplně zbytečný? A když dám věc opravit, jakou, pokud vůbec, na ni pak budu mít záruku? Děkuji za odpověď

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Bohdan Babinec: Není chování mocných světa, Evropské unie, USA a NATO farizejské?

12:16 Bohdan Babinec: Není chování mocných světa, Evropské unie, USA a NATO farizejské?

Jsme svědky brutální války, kterou vede agresivní Putinovo Rusko proti Ukrajině. Tuto agresi odsoudi…