Miroslav Macek: Stát chce po jednostočtyřicátéšesté přitvrdit proti „šmejdům“

27.01.2015 16:25 | Zprávy

Úterní glosy Miroslava Macka

Miroslav Macek: Stát chce po jednostočtyřicátéšesté přitvrdit proti „šmejdům“
Foto: Hans Štembera
Popisek: Miroslav Macek

Stát chce po jednostočtyřicátéšesté přitvrdit proti „šmejdům“…

Václav Klaus v roce 1996 (!) :

"Při politické neúnosnosti nárůstu rozdílů v ekonomické úrovni mezi jednotlivými zeměmi bude nutně nastávat zesilování mezistátních transferových plateb, a tím i centralizace státních rozpočtů do centra Evropské unie. Protože Unie nebude ochotna dopustit žádné mimořádné komplikace (radši ani nepoužívám slovo bankrot) svého jednotlivého člena, dojde k dalšímu nárůstu solidárního charakteru Unie. Díky tomu bude snížena autonomie národní fiskální politiky, rozhodovací pravomoc jednotlivých zemí a koneckonců národní politiky vůbec. To si někteří přejí a někteří nepřejí, což je legitimní. Nelegitimní je tento zásadní problém zamlčovat. Vezměme si jeden snadno představitelný příklad. Země A bude mít obrovský deficit státního rozpočtu. Bude země B iniciovat změnu rozpočtové politiky země A? Bude dávat návrh na jakýsi vnější zásah? Bude mít právo tento zásah prosadit?"

Petr Robejšek:

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: viditelny-macek.cz

Mgr. Jana Černochová byl položen dotaz

Proč odmítáte zveřejnit celou vaší bakalářskou práci?

A jak je možné, že k ní vůbec není veřejný přístup? To by přeci měl být, a to u všech prací nejen vašich a těch bakalářských. A na jaké škole jste vystudovala magistra? Co vím, tak školu, na které jste dělala bakaláře ministerstvo zrušilo

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Petr Hampl: O daních Astrid Lindgrenové

16:14 Petr Hampl: O daních Astrid Lindgrenové

Denní glosy Petra Hampla.