Vážení zastupitelé, vážení představitelé Brna a JMK, odpovědní pracovníci KHS JMK, MMR a MŽP,
dovolujeme si Vás oslovit s tím, že v příloze je druhý z odborných souhrnů – letáků – dokládajících zásadní vady Územní studie, za kterou Jihomoravský kraj zaplatil cca 20 milionů Kč veřejných finančních prostředků a ke které většině z Vás v minulosti byly předány kopie několika velmi kritických odborných posouzení nebo alespoň jejich souhrny.
To, že jste doposud nepřispěli v rámci svých odpovědností a gescí k tomu, aby tyto vady byly napraveny, nebo dokonce že došlo k vydání stanovisek a hlasováním, kde byly informace o zásadních vadách věcně ignorovány, vnímáme jako zcela alarmující. Ignorováním zásadních vad poškozujete obyvatele kraje a přispíváte k mrhání s veřejnými prostředky. Neprodlená náprava je nutná.
Je zcela nesmyslné, aby druhé největší město republiky na základě nějaké zpackané studie nemělo silniční obchvat (a ani o něj nestálo) a aby všechna tranzitní doprava musela projíždět obytnými částmi Brna. Nesmyslné maskování tohoto „dopravně-urbanistického zmetku“ pokusy o tvrzení, že mnohamiliardová nadstandardní ochranná opatření vše vyřeší, je nutné zcela odmítnout.
Je nepochybné, že tento „dopravně-urbanistický zmetek“, bude-li za Vaší účasti na tomto procesu schválen v krajské územně plánovací dokumentaci, povede jen k dalšímu oddálení smysluplného řešení pro všechny ty, kteří se nápravy dopravně přetíženého Brna nemohou už desetiletí dočkat.
Protože se nikdo z Vás s odpuštěním ani neráčil do dané studie a do kritických hodnocení podívat, rozhodli jsme se, že Vám budeme pravidelně „po kapkách“ ukazovat ona problematická místa, která jasně prokazují, jak moc zpackaný materiál používáte ke svému špatnému rozhodování v procesu aktualizace Zásad územního rozvoje JMK.
V druhém přiloženém „letáku“ je na příkladu ukázáno, jak manipulativně studie preferuje variantu průtahu Brnem oproti obchvatu celého města. V obou variantách dojde dle dopravního modelu ke snížení intenzity dopravy oproti nulovému stavu. Přesto je u obchvatové varianty započítáno pouze zvýšení hlukové zátěže. Tragikomické je i to, že prokazatelně menší doprava obchvatové varianty D6 v hlukové mapě nesprávně generuje větší hluk než krajem protlačovaná varianta průtahu S10.
Příště se na data podíváme z jiného úhlu.
S úctou
Ochránci Brněnské přehrady a okolí, z.s.
za spolek Ing. Pavel Škarvada, Ph.D. - předseda spolku
V Brně dne 22. 4. 2020
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV