Ve srovnání s rokem 2008 se celý trh (OA+LUV) zmenšil o více než tři miliony kusů na zhruba 13,2 milionů. Meziročně se v Evropě loni prodalo o 2,2 % vozů méně než v roce 2012.
Podle očekávání se lepšími výsledky mohou pochlubit země, které samy přímo neprošly dluhovou krizí a s ní spojenou recesí. Naproti tomu však i data za PIIGS se začínají stabilizovat.
Pokles ovšem mají za sebou i tři z pěti největších evropských automobilových trhů - Německo (-4,1 %), Francie (-5,5 %) a Itálie (-13,5 %). Růst zaznamenává Velká Británie (+11,1 %) a Španělsko (+4,1 %).
Obnovený růst evropské ekonomiky vytváří dobré základy pro pokračování pozitivního trendu na evropském automobilovém trhu. Návrat k prodejům, které jsme zde viděli ještě v roce 2008, je v dohledném horizontu nereálný. I přes mírné oživení trhu stále zůstává ve hře otázka velikosti evropských produkčních kapacit automobilového průmyslu.
Petr Dufek
Analytik ČSOB
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Názory, ParlamentniListy.cz