Prostor k růstu našeho největšího odvětví stále limituje nedostatek surovin a komponent a s ním spojený problém nefunkční mezinárodní logistiky ovlivňující tolik oblíbený just-in-time přístup velkých společností, ke kterým se přidal bezprecedentní nárůst nákladů.
Zvyšující se náklady jsou stále větším problémem, který se průmyslové firmy snaží přenášet na své zákazníky. Že se to částečně daří potvrzuje dosavadní vývoj výrobních cen, nicméně tlak rostoucích cen energií posiluje inflační tendence i do budoucna. Vzhledem k subdodavatelské pozici tuzemského průmyslu se tato situace nejspíše negativně propíše i do finančních výsledků tuzemského průmyslu.
Očekávané zpomalování výroby vyplývá i z vývoje nových zakázek. Tvrdá data za březen už vlastně přesně toto přesně naznačovala. Tehdy sice objednávky vykazovaly ještě nárůst, avšak byl spíše inflační než reálný. Dnes zveřejněný květnový průzkum už dokonce hovoří o poklesu a stornech. Není to ovšem nic až tak překvapivého, když se podíváme na průzkum Evropské komise, který už v pondělí snížení zakázek potvrdil téměř ve všech významných oborech tuzemského průmyslu, včetně toho automobilového.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV