Oč se vlastně většina médií, zejména těch tzv. mainstreamových, před volbami snažila? Snížit volební šance právě Babišovi. Proč to média a novináři činili, je zřejmé rovněž. Srdce (a nejspíše i peněženky) mnoha našich žurnalistů bijí dlouhodobě na straně subjektů jako je TOP 09. Velká část našich novinářů je takzvaně proevropská, rozuměj: zastává názor, že je třeba vlézt bruselské administrativě pod sukni a nevystrkovat odtamtud nos, a s tím se obvykle druží i postoj ke geopolitickým otázkám. Dlouhý čas to měli naši mediální borci jednoduché: z Washingtonu přišel pokyn, jak myslet, mluvit a psát, a bylo tedy čeho se držet. Označil se společný nepřítel (třeba Rusko), a bylo vymalováno.
Černobílý svět je našim médiím dlouhodobě vlastní. Dobro a zlo, pravda a lež, láska a nenávist. Hlavně si neklást komplikovanější otázky a nemít pochybnosti, toť denní chléb průměrného českého médiusa. Myšlení totiž je pracné a s nejistým profánním výsledkem, kdežto papouškování bezpracně vynáší. Mnozí o tom vědí své už z časů před listopadem, jen ten společný nepřítel dlel tehdy na opačné straně světa než dnes. Jinak mnoho rozdílů nenajdete.
Pokud tedy zazní náležitě triviální, i tomu poslednímu kandrdasovi v redakci srozumitelný a hlavně jednoznačně hodnotově polarizovaný mediální refrén, můžete vzít jed na to, že ho všude brzy bude plno. To bylo konečně velmi dobře patrné před mnoha našimi volbami, nejen těmi aktuálními.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV