„V průběhu shromažďování podkladů ve sporech probíhajících kvůli neoprávněnému účtování nejrůznějších poplatků a nákladů u milionů smluv investičního životního pojištění jsme zjistili, že Česká pojišťovna svým klientům nejméně od roku 2016 systematicky krátí výplatu plnění. Zjednodušeně řečeno, pokud k datu ukončení smlouvy byla hodnota investičního účtu klienta 100 tisíc korun, Česká pojišťovna se při vyúčtování odkupného tváří, že byla o 15 tisíc nižší, aniž by ovšem klient o této manipulaci dostal od pojišťovny jakoukoli informaci a měl šanci to zjistit,“ oznámil dnes člen výboru spolku Podvedení klienti Jiří Chvojka.
„Zde už nejde o spor o výklad smlouvy. Pokud Česká pojišťovna při zániku smlouvy od určitého data plošně a bez opory ve smlouvě začne používat jakési koeficienty, díky kterým skrytě strhává na úkor každého klienta desetitisícové částky, jež si jednoduše nechá, jde o gangsterskou praktiku, které klienti čelí. Jestliže ČNB až dosud bagatelizovala problém neplatných pojistných smluv České pojišťovny, zde má čítankový příklad systémového okrádání klientů. Počet smluv ve kmeni České pojišťovny se každoročně snižuje o zhruba 100 tisíc, téměř jistě jde o miliardy. Očekáváme tedy razantní akci ČNB a doufáme také, že soudy i finanční arbitr začnou tyto šílené praktiky úmyslného obírání klientů vnímat při svém rozhodovávání,“ dodal Chvojka.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV