Aby některé nové členské státy EU stavěly hůře, než ty nejtotálnější socialismy? Aby takové Rusko, jehož ekonomika je na úrovni zhruba Španělska, dokázalo postavit super-most na Krym za dva a půl roku a česká správa železnic mluví o výstavbách sta kilometrů tratí v horizontu třiceti let? Koridor pro vysokorychlostní železnici na Ostravsku, jak prohlásil zástupce SŽCD na jednání Hospodářské komory se začne stavět „už“ za deset let?
A stavební úřad v Pohořelických na Brněnsku zastavil stavební řízení u dálnice D52, protože ouřadové z Ředitelství silnic a dálnic ani za šest let (sic!) nedodali úřadem a zákonem vyžadované podklady? A nechvalně proslavená D47 po vsypání odpadů, údajně nařízených úředníky, se konečně začne na jaře opravovat? Kdo a jak vlastně tohle vůbec hodlá řešit?
Úředníci v Bruselu proto ve spolupráci s Radou EU připravují novou směrnici, která by měla s věcí samotnou pohnout. Transevropske´ dopravni´ si´teˇ (TEN-T) se proto rozdělují na hlavní sítˇ, a ta má být dokončena do roku 2030, a na globální sítˇ, která má být dokončena do roku 2050. To asi v západní části EU bude platit, v Česku ani náhodou.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV