Sdružení českých taxikářů: Proč chce stát zlikvidovat klasickou taxislužbu?

08.07.2018 9:37

Řidiči společností Uber a Taxify už po několik let nesplňují platné zákony České republiky a stále v naprosté většině provozují taxislužbu bez potřebných dokladů, které vyžaduje současná legislativa.

Sdružení českých taxikářů: Proč chce stát zlikvidovat klasickou taxislužbu?
Foto: Sdružení českých taxikářů
Popisek: Sdružení českých taxikářů_logo

Ministerstvo dopravy a Ministerstvo průmyslu a obchodu však tyto společnosti z nám neznámých důvodů hájí, prosazují a připravují zákon šitý jim na míru. Bez jakéhokoli ohledu na to co tím způsobí současné zavedené profesionální klasické taxislužbě a stávajícím normám jak v oblasti bezpečnosti tak kontrolní činnosti státních orgánů.

Připravovaná novela zákona č. 111/1994 Sb., se zamýšlenou třetí variantou podmínek pro přepravu osob, povede touto cestou k jasné likvidaci klasické taxislužby jako takové. Z Prahy zmizí žlutá světélka ze střech automobilů a už ne taxi, ale neoznačená civilní vozidla budou brázdit ulice a provozovat tuto přepravní činnost.

Malá samolepka na předním skle vozu je naprosto nevyhovující.

V této zamýšlené třetí variantě na rozdíl od standardních pravidel taxi nebude platit regulace ceny a zákazníci se budou dohadovat s řidičem, potažmo s aplikací o ceně každé jednotlivé jízdy, která může být v podstatě markantně rozdílná i když se bude jednat o shodnou trasu. Tento neobjektivní, státem prosazovaný systém je nedůstojný pro obě strany a po krátkém čase povede k ještě většímu chaosu a destabilizaci služby. Nejvíce postihne zákazníky, kteří nemají přehled o cenách běžných, standardních.

Sdružení českých taxikářů z.s. proto zastává stále stejný a jasný požadavek, a to uzákonit jedinou variantu taxislužby : taxametr, střešní svítilna, registrované vozidlo, zkoušky a vše ostatní co musí dle platného stávajícího zákona č. 111/1994 Sb., o dopravě splňovat . Jedině tato varianta jasně označených vozů taxi s taxametrem může zaručit profesionalitu, bezpečnost a neměnnou objektivitu pro všechny zákazníky a řidiče.

Nahrazení taxametru aplikací místo měřidla nezaručí potencionálním zákazníkům zcela nic, jelikož je zde velký prostor pro manipulaci a podvody. Aplikace je relevantní jako možnost dalšího dispečinku v řadě a to pouze pro uskutečnění objednávky, stejně jako u současných ostatních zavedených společností.

Zeptejme se však těchto společností, proč se viditelnému označení a taxametru tak brání? Mají k tomu zajisté své důvody. Moderní digitální technologie tu nejsou proto, aby se jimi páchala trestná činnost.

Sdružení českých taxikářů z.s. se proto ostře vyhrazuje proti vytváření nesystémového řešení a jednostranným návrhům politického lobbingu pro tyto společnosti, které v žádném případě nepřinesou slibované narovnání a už vůbec ne zdravou konkurenci. Tento směr právě naopak povede k její destabilizaci a postupnému, už začínajícímu rozpadu.

Sdružení českých taxikářů z.s. má zcela jasné požadavky:
Uzákonit jednu variantu taxi pro přepravu nejvýše 9 osob včetně řidiče za úplatu.
Okamžité ukončení spolupráce s řidiči, kteří nesplňují všechny potřebné náležitosti dle stávajícího zákona č. 111/1994 Sb.

Sdružení českých taxikářů z.s.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Radek Rozvoral byl položen dotaz

koalice

K čemu je, když uspějete ve volbách, když stejně nejste schopni se s nikým domluvit na koalici? Myslím teď hlavně ve sněmovně. Proč si z ANO děláte za každou cenu nepřítele, když by to mohl být potencionálně váš jediný koaliční partner, s kterým byste získali většinu ve sněmovně?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Jiří Paroubek: I. čtvrtletí - růst čínské ekonomiky o 5,3 %

16:14 Jiří Paroubek: I. čtvrtletí - růst čínské ekonomiky o 5,3 %

Světové agentury, vč. např. Bloombergu, zveřejnily počátkem týdne čísla převzatá od čínského statist…