Václav Cempírek: Staré sovětské vagony vozí nebezpečný fosfor, díky ministerské výjimce

01.10.2014 15:15 | Zprávy

Zveřejněný příspěvek obsahuje řadu nepřesností a je spíše tendenčně zaměřen proti ministrovi dopravy panu Prachařovi. Kdo problematice rozumí, nic takového by nemohl napsat.

Václav Cempírek: Staré sovětské vagony vozí nebezpečný fosfor, díky ministerské výjimce
Foto: Hans Štembera
Popisek: Železnice, ilustrační foto

Je dobře, že byla podepsána výjimka na přepravu fosforu v širokorozchodných železničních vozech pro Akciovou společnost Fosfa v Poštorné. Jedná se o nezbytný produkt, který tato společnost potřebuje pro výrobu chemických látek určených pro průmysl, ale i konečné spotřebitele v domácnostech.  Fosfa se zabývá výrobou a prodejem kyselin, fosforečnanů a pracích prášků, nabízí hnojiva, průmyslové i potravinářské aplikace či detergenty, vyrábí tekutá mýdla, draselné a sodné fosfáty i další. Pro Fosfu je kodex společenské odpovědnosti nedílnou součástí firemní filosofie – je jedno, zda se týká jejich zaměstnanců, zákazníků, partnerů nebo ochrany životního prostředí.

Proto ani konečnému odběrateli není jedno, jak je nebezpečný fosfor přepravován. To, že na našem území je za přepravu odpovědná společnost AWT, významný dopravce v segmentu nákladní přepravy, nemůže se vyvinit z přísné odpovědnosti dodržení přepravních podmínek podle Řádu pro mezinárodní železniční přepravu nebezpečného zboží RID (Přípojek C k Úmluvě COTIF). Proč by měly být cisternové vozy Kazašských železnic v tak špatném stavu, když musí splňovat podmínky pro přepravu fosforu podle Mezinárodní dohody SMGS, přílohy pro přepravu nebezpečných věcí, která je stejně přísná jako RID.  Tyto vozy z pohraniční stanice Małaszewicze jsou přepravovány na normálně rozchodných podvozcích, které podléhají pravidelným revizím a jsou kontrolovány vozmistry. Možnost nehody během přepravy nemůže vyloučit nikdo, ale to by muselo dojít k zásadnímu porušení bezpečnosti řízení dopravy, k vážné závadě na železničním svršku, k vážné technické závadě na cisternovém voze apod. Na řízení dopravy se podílí více vysoce kvalifikovaných pracovníků, což vylučuje možnost selhání jedince, provádí se pravidelné revize stavu železničního svršku a provádí se přísné kontroly technického stavu železničních vozidel.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Názory, ParlamentniListy.cz

Ing. Patrik Nacher byl položen dotaz

koncesionářské poplatky

Dobrý den, pane Nachere. Samozřejmě vím, že jste proti zvýšení koncesionářských poplatků, a pokud to dobře chápu, tak když budete u moci, tak je opět snížíte? A neuvažujete o jejich úplném zrušení? Já netvrdím, že se třeba na nějaké pořady na ČT nekoukám, ale pokud jde o zpravodajství rozhodně mi ne...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ivo Strejček:  Co se to děje v Německu?

15:49 Ivo Strejček: Co se to děje v Německu?

Denní glosa Ivo Strejčka