Václav Hampl: Vláda bez důvěry sněmovny by neměla iniciovat změny vysokoškolské legislativy

08.01.2014 15:33 | Zprávy

Usnesení Předsednictva České konference rektorů

Václav Hampl: Vláda bez důvěry sněmovny by neměla iniciovat změny vysokoškolské legislativy
Foto: Hans Štembera
Popisek: Rektor UK Václav Hampl

Předsednictvo České konference rektorů je krajně rozhořčeno informacemi o předložení návrhu novely zákona o vysokých školách k projednání Vládou České republiky dne 8.1.2014, která by dosavadní pravomoc prezidenta republiky při jmenování profesorů převedla na předsedu Senátu Parlamentu České republiky.

Takový postup předsednictvo zásadně odmítá, protože je tak porušen zákon o vysokých školách, který ukládá Ministerstvu školství, mládeže a tělovýchovy povinnost projednat důležité návrhy s reprezentacemi vysokých škol. Česká konference rektorů opakovaně žádá vládu, aby případná novela zákona o vysokých školách ohledně jmenování profesorů nebyla přijímána ve spěchu, ad hoc a bez zvážení širšího legislativního kontextu. Vláda bez důvěry Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky by již neměla iniciovat změny vysokoškolské legislativy.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Názory, ParlamentniListy.cz

Jiří Vosecký byl položen dotaz

Jak jste spokojen s vyšetřováním bitcoinové kauzy?

A je pravda, že jste jako senátoři chtěli po nové ministryni dokumenty jako je soudní rozhodnutí, e-maily úředníků a zápisy ze schůzek a komunikaci s advokátem Tomáše Jiřikovského, a že vám je nedodala? Jak na vás nejen samotná kauza, ale hlavně celé vyšetřování působí? Já moc nevěřím tomu, že se d...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Jan Campbell: Vzdělání vůdců

15:57 Jan Campbell: Vzdělání vůdců

Na Západě a na Východě se výchovné a vzdělávací filozofie, praktiky a obsahy výrazně liší.