Aby firmy přitáhly co nejvíce klientů, soupeří mezi sebou, aby měly co nejlevnější zboží, o které je největší zájem, a současně tlačí na výrobce, aby redukovali své ziskové marže. Každý podnik vytváří srovnávací kampaně, aby dokázal, že jeho zboží a služby jsou nejlevnější a spoty konfrontují ceny stejného zboží u dodavatelů velkých firem. Lidl jde dál, porovnává ceny svých značkových produktů s těmi gigantickými přímo od agropotravinářů. Série dvaceti spotů Lidlu bude konfrontovat např. své zmrzliny kupříkladu Gelatelli (3,69 Euro za 1 kg) proti Magnumu (6,24 Euro za kus). Rovněž svou kávu Tradition (za cenu 3,37 Euro za 4 balíčky) proti kávě Grand Mère, deka za cenu 5,56 Euro. Také firmy Petit Navire, Whaoul!, Tesseire, Chocapic, Bonduelle, Mamie Nova, Doritos, Heinz, Yoplait, Panzani, Bonne Maman, Crunch, Nespresso, Kinder, Heta a Lipton budou jako v mlýnici veřejného srovnávání.
Lidl si to může dovolit, neboť 90 % svých prodejů realizuje hlavně jako předměty pro domácnost a volný čas a zbytek tvoří potraviny a drogistické zboží, proti 25 % u ostatních distributorů. „Pokoušíme se maximálně přiblížit velkým značkám“ ujišťuje Michel Biero, ředitel Lidlu ve Francii.
„Než začala kampaň, znásobili jsme testování zboží našeho potravinářského sektoru, což ale děláme permanentně, abychom se ujistili, že naše produkty se líbí. Jde samozřejmě i o oblečení. Najímáme si lidi, kteří si oblečou naše oděvy, a náš pracovník komentuje dané oblečení. Také komentuje drogistické a zahradnické zboží. Myslím, že jdeme správnou cestou a podaří se nám získat mnoho nových klientů. Chceme je přesvědčit, aby přišli nakupovat kvůli dobré ceně a vraceli se k nám kvůli dobré kvalitě,“ uvedl Biero.
(zdroj: Le Figaro)
Vyšlo na Vasevec.cz. Publikováno se souhlasem vydavatele.
autor: PV