Připomeňme, že v mýtu jde nejen o to, vybrat zoufale chybějící peníze na opravy silnic, ale také mít nástroj pro regulování dopravy, zejména mezinárodní, a snížit její škody v tuzemsku. K tomu už několik let slouží stávající systém výběru mýta, který si stát pořídil za nemalé peníze a smlouva k jeho provozování končí už v roce 2016.
Úkolem této vlády bylo zachovat kvalitní výběr mýta, případně měla možnost tento systém zdokonalit. Pro občany za kouřovou clonou vnitro-koaličních rozmíšek pak zaniká nepopiratelný fakt, že tato vláda nastupovala v 2014 s nebývalým komfortem vybrat podle svého uvážení nejlepší ze čtyřech možných variant řešení. Sobotkův tým mohl realizovat variantu postup připravenou minstrem Stanjurou (Nečasova vláda), ze dvou kompletně připravených variant mého týmu (Rusnokova vláda) a dokonce měla dost času prokázat své schopnosti a předložit variantu vlastní. Mimochodem u takto zásadních projektů bývalo zvykem, že se na hledání cesty od začátku podílela celá vláda jako tým.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV