MŠMT nahrazuje systémová opatření bezduchým testováním, které má ovšem celou řadu rizik. Například v zemích, kde takovýto způsob testování zavedly, došlo k zanedbávání netestovaných předmětů či snaha školy o zbavení se žáků se slabšími výsledky, aby byla škola v žebříčku "kvality" co nejvýše.
Plošné testování, které chce zavést ministr Fiala už od roku 2014, vyvolává řadu vážných otazníků.
Především je třeba se ptát, k čemu přesně bude toto testování sloužit a kolik peněz za něj zaplatí každý daňový poplatník? Jaká je záruka, že projekt nebude stejným propadákem, jako státní maturita, která udělala do veřejných rozpočtů díru v objemu více než 1,5 mld. Kč a její efekt je stále velmi pochybný? Zapadá vůbec plošné testování do nějakého uceleného konceptu?
Tyto závažné otázky zůstávají ze strany ministra Fialy stále nezodpovězeny. Jsem ale přesvědčen, že bez odpovědí je spouštění tohoto projektu dalším hazardem s oblastí vzdělanosti. Předražených pokusů o záchranu českého školství totiž Nečasova vláda předvedla již více než dost!
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: cssd.cz