Rozpočet se standardně sestavuje podle dat z červencové makroekonomické predikce. Ze zákona musí být předložen vládě do konce srpna, ta jej do konce září musí schválit a poslat do sněmovny. Zde se rozpočet projednává ve třech čteních. V prvním čtení se schvaluje celková výše příjmů a výdajů. Ve druhém čtení se načítají poslanecké pozměňovací návrhy, které již ale nesmějí změnit parametry schválené v prvním dějství.
Pokud se někdo domnívá, že lze tento proces absolvovat vždy, kdy se mění data o vývoji ekonomiky (a ta se nyní mění neustále), pak o sestavování státního rozpočtu neví vůbec nic. Zvláště pokud musí ministerstvo financí neustále čelit dalším a dalším nárokům ze strany ostatních resortů a proměnlivým názorům jednoho z koaličních partnerů. Vláda by pak nedělala nic jiného. Mnohem efektivnější je provést změny najednou a pořádně, a nikoli po kouskách.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: TOP 09