V té době přitom koleje brázdily téměř 50 let staré elektrické pantografy řady 451, nyní jsou nahrazeny moderní jednotkou 471 City Elefant. Chyba je evidentně v rezignaci Středočeského kraje na jakékoliv plánování a zlepšování dopravy pro své obyvatele. Pro hejtmana Ratha než vlastní doprava je vždy důležitější propagace – proto na všechny vlaky byly vylepeny nápisy „Spolufinancováno Středočeským krajem“.
Trať 011 z Prahy do Kolína je vhodný příkladem k analýze, protože může obsluhovat dokonce dvě středočeská okresní města – Kolín i Kutnou Horu a celý východní region kraje. Trať navíc prošla kompletní modernizací za mnoho miliard a byl na ní zcela obnoven její vozový park. Přesto se jezdí pomaleji než před 10 lety.
Nejen z tohoto nového jízdního řádu vyplývá, že Kraj rezignuje plánování a zlepšování. Také v návrhu Plánu dopravní obslužnosti území Středočeského kraje pro roky 2012 - 2016, který byl zveřejněn před 14 dny, se Kraj nezabývá ani zrychlením spojů, ani pro cestující komfortním ztaktováním zbývajících železničních tratí a autobusových linek. Kraj ignoruje metodiku návaznosti spojů (což je jednoduchý a levný prostředek k zatraktivnění veřejné dopravy), zcela pomíjí jakýkoliv plán na budování přestupních terminálů (ne vždy to znamená stavět věci za miliardy) a nevznáší na stát ke konkrétním dopravním celkům požadavky na infrastrukturu (konstatování, že by něco bylo dobré, ale infrastruktura to neumožní, nestačí. „Dravější“ kraje budou mít navrch).

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: TOP 09