Dvoudenní setkání a výměna zkušeností mezi zástupci jednotlivých krajů ukázaly, že největším problémem je chybějící metodika ze strany ministerstva, která by poskytla návod jak efektivně naplňovat rámce definované legislativou a národní koncepcí. „Tato metodická absence ústí ve skutečnost, že každý kraj řeší situaci po svém a z toho plyne rozdílný přístup k zajištění podpůrných opatření pro začleňování žáků s handicapem,“ uvedla Marie Kružíková. Společným problémem však v současné době je, že rozpočtové možnosti jednotlivých krajů v rámci přidělených finančních prostředků ze státního rozpočtu směrem k širší podpoře integrace žáků se zdravotním postižením do tzv. „běžných“ základních škol dosáhly dna. „Bez změny dosud platných pravidel a omezování rozsahu podpory už není dále možné ekonomicky podporovat začleňování žáků se zdravotním postižením do běžného vzdělávání,“ uzavřela Marie Kružíková.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Kraj Vysočina