Její snahou je především navýšení podílu českého vývozu také mimo země Evropské unie, diverzifikace exportních oborů, zapojení většího počtu malých a středních podniků tak, aby český export nebyl závislý jen na několika velkých firmách. Cílem strategie je ale také kvalitnější úloha státu jako partnera českých exportérů.
Podle premiéra Petra Nečase je shoda vlády na exportní strategii velmi důležitá, uvedl to po středečním jednání vlády. „Považuji za jeden z klíčových úkolů vlády České republiky v rámci její prorůstové agendy podpořit export českého zboží a českých služeb, protože jsme silně proexportně orientovaná ekonomika,“ vysvětlil předseda vlády.
„Vnímáme ji jako velmi důležitý materiál v rámci toho, jak je naše ekonomika vázána na export,“ uvedl na tiskové konferenci po jednání vlády ministr průmyslu a obchodu Martin Kuba. Připomněl také, že podíl vývozu na HDP tvoří v rámci české ekonomiky téměř 70 procent.
Exportní strategie také reflektuje současný stav české ekonomiky a situaci na evropských a světových trzích, a to zejména vývoj na hlavních vývozních trzích České republiky, nerovnoměrný růst světové ekonomiky či situaci na globálních finančních trzích.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Vlada.cz