Krajský radní tvrdí, že současný ministr dopravy Prachař se Ústeckému kraji mstí za to, že nevyhlásili stav nebezpečí na dálnici D8 a Prachařem připravené firmy nemohly realizovat několikasetmilionovou zakázku. Msta má podle Jaroslava Komínka spočívat v tom, že nejenže není plánovaná naprosto žádná příprava a výstavba komunikací dálničního typu na ústeckém území v programovém prohlášení vlády, ale ani reálně v plánu, který ministr dopravy před pár dny předložil vládě.
Myslíte si, že to, že v materiálu není žádná dobrá zpráva pro Ústecký kraj, je skutečně msta a nikoli „jen“ neznalost nebo nedbalost?
Řekl bych, že mix všeho dohromady. Ve vládním prohlášení žádné řešení infrastruktury na území Ústeckého kraje není. I přesto, že jak premiér, tak ministři této vlády tvrdili, že to není nutné a ví se přece o potřebnosti například R7 (Praha-Slaný-Louny-Chomutov-SRN) a D8 (Praha - Lovosice - Ústí nad Labem - SRN). Ale v plánu, který současný ministr Prachař předložil v minulých dnech, se nepočítá s novou výstavbou ani kilometru další výstavby ničeho dalšího. A to i přes slib premiéra Sobotky, že díky novému významnému investorovi, který začne v průmyslové zóně Triangle stavět továrnu na výrobu pneumatik, se dokončení R7 urychlí. Prostě se tato vláda na Ústecký kraj vykašlala. A to, že ministr Prachař se již několikrát vyjádřil v tom duchu, že když mu Ústecký kraj nešel „na ruku" s vyhlášením krizového stavu na stavbě 0508 – šlo o dálnici D8 a sesuv zeminy, tak ať nic od něj nečekáme, je již všeobecně známé.
O jakých firmách konkrétně mluvíte a o jak velkou zakázku potencionálně mohlo jít, kdyby byla?

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Lucie Bartoš