Arogantní ministr Prachař se mstí Ústeckému kraji? Chová se podivně, má problémy i jinde a chce jen diktovat, tvrdí komunista

13.10.2014 10:42 | Zprávy

ROZHOVOR Premiér nesplnil slib, který dal v souvislosti s novým investorem v zóně Triangle v severních Čechách. Ministr dopravy se mstí Ústeckému kraji za to, že nemohl poslat spřátelené firmy na stavební zakázku. Ta by se prý realizovala, pokud by krajský establishment po sesuvu na D8 na Litoměřicku vyhlásil stav nebezpečí. To ale zdejší hejtman odmítl. V rozhovoru pro ParlamentníListy.cz o tom hovořil krajský radní pro dopravu Jaroslav Komínek (KSČM), který je mimo jiné asistentem chomutovského senátora Homolky.

Arogantní ministr Prachař se mstí Ústeckému kraji? Chová se podivně, má problémy i jinde a chce jen diktovat, tvrdí komunista
Foto: Ústecký kraj
Popisek: Zastupitel KSČM Jaroslav Komínek

Krajský radní tvrdí, že současný ministr dopravy Prachař se Ústeckému kraji mstí za to, že nevyhlásili stav nebezpečí na dálnici D8 a Prachařem připravené firmy nemohly realizovat několikasetmilionovou zakázku. Msta má podle Jaroslava Komínka spočívat v tom, že nejenže není plánovaná naprosto žádná příprava a výstavba komunikací dálničního typu na ústeckém území v programovém prohlášení vlády, ale ani reálně v plánu, který ministr dopravy před pár dny předložil vládě.

Myslíte si, že to, že v materiálu není žádná dobrá zpráva pro Ústecký kraj, je skutečně msta a nikoli „jen“ neznalost nebo nedbalost?

Řekl bych, že mix všeho dohromady. Ve vládním prohlášení žádné řešení infrastruktury na území Ústeckého kraje není. I přesto, že jak premiér, tak ministři této vlády tvrdili, že to není nutné a ví se přece o potřebnosti například R7 (Praha-Slaný-Louny-Chomutov-SRN) a D8 (Praha - Lovosice - Ústí nad Labem - SRN). Ale v plánu, který současný ministr Prachař předložil v minulých dnech, se nepočítá s novou výstavbou ani kilometru další výstavby ničeho dalšího.  A to i přes slib premiéra Sobotky, že díky novému významnému investorovi, který začne v průmyslové zóně Triangle stavět továrnu na výrobu pneumatik, se dokončení R7 urychlí. Prostě se tato vláda na Ústecký kraj vykašlala. A to, že ministr Prachař se již několikrát vyjádřil v tom duchu, že když mu Ústecký kraj nešel „na ruku" s vyhlášením krizového stavu na stavbě 0508 – šlo o dálnici D8 a sesuv zeminy, tak ať nic od něj nečekáme, je již všeobecně známé.

O jakých firmách konkrétně mluvíte a o jak velkou zakázku potencionálně mohlo jít, kdyby byla?

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Lucie Bartoš

Ing. Libor Turek, Ph.D. byl položen dotaz

Zase zpackaný projekt

Jestli je pravda, že ohledně dostavby Dukovan vaše vláda spoléhá do značné míry na dohody o smlouvách budoucích, jak tvrdí Havlíček, nemyslíte, že je to chyba? Já nevím, ale dá se takovým dohodám věřit? Aby to nedopadlo jako téměř vždy, že se o něco zásadního připravíme. A jak je možné, že tak důlež...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Fiala neuteče.“ Rajchl odkrývá lži. U Dukovan mluví peníze, proto se nestaví

19:45 „Fiala neuteče.“ Rajchl odkrývá lži. U Dukovan mluví peníze, proto se nestaví

„Já opravdu netuším, proč by EU měla zasahovat do toho, že my si postavíme na vlastním území, za vla…