Hudeček vždycky něco rozvrtá, aby to pak mohl vyřešit. Kandidát na starostu Prahy 5 se vyznal z lásky k Vltavě a pohovořil o svých plánech

30.09.2014 8:32 | Zprávy

ROZHOVOR Jan Skalický (hnutí Pro Prahu) podle svých slov bojuje za Prahu 5, miluje Vltavu a obdivuje Vídeň. Skalický kandiduje na starostu páté pražské městské části. V rozmluvě s ParlamentnímiListy.cz podrobněji vysvětluje svůj program a vize.

Hudeček vždycky něco rozvrtá, aby to pak mohl vyřešit. Kandidát na starostu Prahy 5 se vyznal z lásky k Vltavě a pohovořil o svých plánech
Foto: red
Popisek: Jan Skalický, kandidát hnutí PRO PRAHU

Nesnáším kolony. Stejně jako vy a zcela jistě stejně jako všichni řidiči. Vy jste toto heslo s důrazným vykřičníkem použil na jednom ze svých plakátů, co s tím ale dělat? Problém dopravy patří k hlavním tématům většiny subjektů, které v Praze kandidují, má to ale smysluplné a reálné řešení například z hlediska financování?

Kolony se musí řešit souborem dílčích opatření, jelikož neexistuje jednoduchý recept. Prvním a základním krokem je dobudování infrastruktury pro vozidla. Až se otevře tunelový komplex Blanka, všichni pochopí, co jedna taková stavba může změnit v dopravních proudech v celém městě. Na to však navazuje inteligentní telematika, jelikož pomocí řízení dopravy zajistíte, že vždy bude dopravní proud na kapacitních komunikacích rychlejší než jízda přes město. Neoddělitelnou částí je však tzv. doprava v klidu, tedy systém parkování. Musí se vybudovat námi navrhovaných 30 000 parkovacích míst P+R v blízkosti stanic metra a na vlakových koridorech, aby mohl každý pohodlně přesednout na MHD. Zároveň z hloupých modrých zón se musí udělat inteligentní zóna regulovaná cenou parkování.

Logickou součástí problému s dopravou v hlavním městě a Smíchově nevyjímaje je parkování. Co systém parkovacích zón pro rezidenty a Praha 5? A jak řešit otázku parkování pro návštěvníky páté městské části? Mám například bohatou zkušenost s tím, že potřebuji na hodinu či dvě kvůli pracovní schůzce zaparkovat v okolí Anděla a je to téměř nemožné…

V oblasti Smíchova jistě musí vzniknout zóna rezidentního stání, ale ne zmíněná hloupá. Nerezident musí mít možnost zaparkovat svoje vozidlo a pomocí aplikace v chytrém telefonu si objednat parkovné. V oblastech, kde je volná kapacita levněji, v oblastech přetížených dráže.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Radim Panenka

MUDr. Ivan David, CSc. byl položen dotaz

Nerostné bohatství na Ukrajině

Na CNN jste tvrdil, že Ukrajina již nerostné suroviny, které jsou na jejím území nevlastní, že je vlastní někdo jiný. Jak to víte? Myslíte, že tak na USA šije nějakou boudu, a proto došlo i k vyhrocení oné schůzky, kde se měla smlouva podepsat? A kdo je tedy podle vás vlastní?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Zablokujeme Prahu, že se nestačíte divit. Už toho máme dost,“ varuje předák taxikářů

14:52 „Zablokujeme Prahu, že se nestačíte divit. Už toho máme dost,“ varuje předák taxikářů

„Na celý ten zparchantělý systém tlačíme průběžně. Jenže úředníci si to přehazují pořád jako horký b…