Hudeček vždycky něco rozvrtá, aby to pak mohl vyřešit. Kandidát na starostu Prahy 5 se vyznal z lásky k Vltavě a pohovořil o svých plánech

30.09.2014 8:32 | Zprávy
autor: Radim Panenka

ROZHOVOR Jan Skalický (hnutí Pro Prahu) podle svých slov bojuje za Prahu 5, miluje Vltavu a obdivuje Vídeň. Skalický kandiduje na starostu páté pražské městské části. V rozmluvě s ParlamentnímiListy.cz podrobněji vysvětluje svůj program a vize.

Hudeček vždycky něco rozvrtá, aby to pak mohl vyřešit. Kandidát na starostu Prahy 5 se vyznal z lásky k Vltavě a pohovořil o svých plánech
Foto: red
Popisek: Jan Skalický, kandidát hnutí PRO PRAHU

Nesnáším kolony. Stejně jako vy a zcela jistě stejně jako všichni řidiči. Vy jste toto heslo s důrazným vykřičníkem použil na jednom ze svých plakátů, co s tím ale dělat? Problém dopravy patří k hlavním tématům většiny subjektů, které v Praze kandidují, má to ale smysluplné a reálné řešení například z hlediska financování?

Kolony se musí řešit souborem dílčích opatření, jelikož neexistuje jednoduchý recept. Prvním a základním krokem je dobudování infrastruktury pro vozidla. Až se otevře tunelový komplex Blanka, všichni pochopí, co jedna taková stavba může změnit v dopravních proudech v celém městě. Na to však navazuje inteligentní telematika, jelikož pomocí řízení dopravy zajistíte, že vždy bude dopravní proud na kapacitních komunikacích rychlejší než jízda přes město. Neoddělitelnou částí je však tzv. doprava v klidu, tedy systém parkování. Musí se vybudovat námi navrhovaných 30 000 parkovacích míst P+R v blízkosti stanic metra a na vlakových koridorech, aby mohl každý pohodlně přesednout na MHD. Zároveň z hloupých modrých zón se musí udělat inteligentní zóna regulovaná cenou parkování.

Logickou součástí problému s dopravou v hlavním městě a Smíchově nevyjímaje je parkování. Co systém parkovacích zón pro rezidenty a Praha 5? A jak řešit otázku parkování pro návštěvníky páté městské části? Mám například bohatou zkušenost s tím, že potřebuji na hodinu či dvě kvůli pracovní schůzce zaparkovat v okolí Anděla a je to téměř nemožné…

V oblasti Smíchova jistě musí vzniknout zóna rezidentního stání, ale ne zmíněná hloupá. Nerezident musí mít možnost zaparkovat svoje vozidlo a pomocí aplikace v chytrém telefonu si objednat parkovné. V oblastech, kde je volná kapacita levněji, v oblastech přetížených dráže.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

Ing. Vojtěch Munzar byl položen dotaz

Šedá ekonomika

Jak jste s šedou ekonomikou bojovali vy nebo to nepovažujete za něco, co je třeba řešit? A k tomu komplikování života podnikatelů, nemyslíte, že hlavně pro ty menší podnikatele byla dost rána pod pás, když jste jim zrovna Vy zvýšili odvody, a to dost drasticky? Podpoříte teď ANO, které je chce sníži...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Okamura a „nový vítr“: Žádné peníze českých občanů na válku

0:01 Okamura a „nový vítr“: Žádné peníze českých občanů na válku

PŮLNOČNÍ ROZHOVOR Na jednání v Bruselu bylo podle Tomio Okamury vidět „nový vítr“ v podobě stanovisk…