„Každý patnáctý učitel je ředitelem, to je bizarní situace,“ řekl ministr školství Mikuláš Bek (STAN) k tématu návrhu na slučování malých škol. Máte za sebou určitou učitelskou praxi. Co by se s tím dalo dělat?
Mám za sebou osmnáct let výukové praxe na univerzitách v Praze a v Olomouci. Moje pedagogické vzdělání je však omezeno na postgraduální studium vysokoškolské pedagogiky, takže se jako učitel rozhodně titulovat nemohu. Nemám úplné pedagogické vzdělání a moje praxe je poněkud specifická, rozhodně po mně nemůžete chtít, abych se vyjadřoval ke školské problematice obecně.
Chci po vás jen reakci na ministrův údiv…
Pan ministr také říkal, že by se s tím mělo „něco“ dělat? Já se nedomnívám, že by „se mělo něco dělat“, domnívám se, že to „něco“ by měl dělat pan ministr. Ostatně za to, aby „něco“ dělal, je velmi dobře placen a bude od příštího roku placen ještě lépe. Takže možná méně hovorů a více práce, pokud toto slovo zná. Přiznávám, že mi ale není jasné, co „něco“ by se mělo dělat. Lze předpokládat, že jeden každý ředitel stojí v čele jedné školy. Pochybuji, že na škole působí dva nebo tři ředitelé, jak tomu v nedávné době bylo v čele policie. Takže pokud pan ministr chce mít méně ředitelů škol, bude muset snížit počet škol.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jan Rychetský